شناسهٔ خبر: 912599 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر علوم در بین قاطبه دانشگاهیان مقبولیت دارد

گرگان - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بین قاطبه دانشگاهیان مقبولیت دارد و از نظر علمی و مدیریتی فردی توانمند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعلی نجفی نژادˈ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که نمایندگان مجلس باید در زمینه استیضاح منصفانه قضاوت کنند اضافه کرد: رای منفی به استیضاح وزیر سبب می ‎شود تا خدمت فرجی دانا در آموزش عالی کشور تداوم یابد.

نجفی نژاد گفت: موضوعات مطرح شده در استیضاح وزیر، ناشی از عملکرد گذشته وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و وزیر دولت یازدهم همواره به دنبال حل مشکلات بودند.

سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان در عین حال افزود: هر استیضاحی ساز و کار قانونی دارد و این حق نمایندگان است که در برخی موارد نسبت به طرح استیضاح اقدام کنند.

وی با تاکید بر این که شرایط امروز دانشگاه ‎ها مطلوب است، تاکید کرد: دانشگاه‎ ها دوره سختی را گذراندند، فضا برای فعالیت ‎های دانشجویی تنگ بود، اساتید احساس نگرانی می ‎کردند، اما شرایط فعلی فضای آرامی برای انجام فعالیت‎ های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.

نجفی نژاد با بیان این که آرام بودن دانشگاه به معنای خاموش بودن آن نیست، گفت: دانشگاه باید در بخش‎ های مختلف فعال و پویا باشد.

وی افزود: بخشی از مسایلی که نمایندگان مجلس نسبت به استیضاح وزیر علوم مطرح کردند در بسیاری از دانشگاه‎ ها وجود ندارد و دانشگاه ها در شرایط خوبی به سر می‎ برند.

به گزارش ایرنا، رضا فرجی دانا 5 آبان 92 سکان وزارت علوم را با کسب 159 رای موافق، 70 رای مخالف و 32 رای ممتنع از مجموع 271 رای اخذ شده نمایندگان مجلس بر عهده گرفت.

موضوع استیضاح فرجی دانا تنها دو ماه پس از کسب رای اعتماد مجلس در دی ماه سال گذشته از سوی مخالفان دولت یازدهم کلید خورد و سرانجام این تقاضای استیضاح با 51 امضا و در چهار محور روز چهارشنبه 22 مرداد در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

بسیاری از نمایندگان مجلس و صاحب نظران سیاسی و استادان دانشگاه ها، این اقدام را حرکتی شتابزده و سیاسی می دانند و معتقدند که فرجی دانا در طول یکسال گذشته عملکرد خوبی در وزارت علوم داشته و آرامش و نشاط بر دانشگاه های کشور حاکم شده است.

دانشگاه تخصصی علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیش از نیم قرن فعالیت و بهره مندی از خدمات 167 عضو هیات علمی جزء 10 دانشگاه برتر کشور است.

7467/602 / 2025

نظر شما