شناسهٔ خبر: 9095639 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهران آماده پذيرش زائرين اربعين

صاحب‌خبر - ایلام/خبرگزاری صدا و سیما / اجتماعی

مرز مهران از هر جهت در مقایسه با سایر مرزهای کشور برای تردد زوار حسینی آماده است.
فرماندار مهران گفت ما از پارسال تاکنون تلاش کرده ایم تا با بهسازی راهها و احداث بزرگراه و همچنین افزایش گیت ها و سایر امکانات رفاهی و بهداشتی تردد زوار را سهولت ببخسیم.
ناصری گفت ما با همت مردم و همه دستگاهها ضعف امکانات و نواقص سال گذشته را برطرف کرده ایم و آنهایی که نگران آماده نبودن زیر ساخت ها هستند اگر به مهران بیایند می ببننند
که امکانات و شرایطی که برای زوار فراهم شده خیلی چشمگیر است.
وی گفت:افزایش گیت های خروجی مرز از 18 مورد به 96 مورد،احداث بزرگراه کربلا به طول11 کیلومتر ، ساخت پارکینگ 100 هکتاری،ایجاد 17 کیلومتر شبکه آبرسانی ، ایجاد 11 کیلومتر روشنایی از پل زائر تا پایانه مرزی،احداث 7 کیلومتر کمربندی در ضلع جنوبی مهران،ایجاد میدان بزرگ اربعین به طول 8 کیلومتر و بیش از 300 چشمه سرویس بهداشتی از جمله اقدامات انجام شده در مرز مهران است.
ناصری افزود تمام زائرسراها، مهمان سراها، تکایا، مساجد، اماکن اقامتی، موکب ها برای پذیرایی و اسکان زائران تا اربعین امسال در این شهرستان مهیا خواهند شد،
وی گفت : دفتر کنسولگری عراق در روزهای آینده در ایلام گشایش خواهد یافت.
فرماندار مهران گفت از آنجایی که فاصله مرز مهران تا کربلای معلی 270 کیلومتر است و مهران نزدیک ترین و امن ترین مرز به کربلا است هر ساله زوار چه در اربعین و چه در روزهای دیگر این مرز را برای تردد انتخاب می کنند در حالی که مرزهای خوزستان و کرمانشاه مسافت چند برابری تا کربلا را دارند .
ناصری افزود با اینکه یک چهارم زوار عتبات عالیات از مرزهای دیگر وارد خاک عراق می شوند اما همانها هم در زمان بازگشت از طریق مهران وارد خاک کشور می شوند .
پارسال بیش از یک و نیم میلیون زوار اربعین حسینی از مرز مهران به کربلا مشرف شدند و امسال پیش بینی شده سه میلیون از این مرز بین المللی عازم کربلای معلی شوند.
امیری جانشین پلیس راه کشور دیشب در بخش خبری 21 از آماده نبودن زیر ساخت های مهران گفته بود .
0002

نظر شما