شناسهٔ خبر: 9089086 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استعفای مسئول انتشار کاريکاتورهای موهن به پيامبر(ص) در دانمارک

خبرگزاری شبستان:مسئول انتشار کاريکاتورهاي موهن به پيامبر(ص) در دانمارک که با اقدام خود اعتراضات گسترده اي را در جهان به راه انداخت، از سمت خود استعفا داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاري شبستان به نقل از خبرگزاري فرانسه، «فلمينگ رز» مسئول انتشار کاريکاتورهاي موهن به پيامبر(ص) در روزنامه «يولاندز پوستن» دانمارک از سمت خود کناره گيري کرد.

انتشار اين کاريکاتورهاي موهن، اعتراضات فراواني را در جهان اسلام در دهه گذشته موجب شد.

وي در مصاحبه با اين روزنامه دانمارکي در توضيح دليل استعفاي خود مدعي شد: «مي‌ خواهم زمان بيشتري را صرف نوشتن کتاب و مشارکت در امور اجتماعي در دانمارک و نيز در خارج از اين کشور داشته باشم. تنوع فرهنگي در اروپا آزادي را در تنگنا قرار داده است.»

وي افزود: «اين مسئله مهمي است زيرا آينده و سرنوشت اروپا را تعيين مي کند.»

رز هنگامي که در سال 2005 ميلادي 12 کاريکاتور موهن به ساحت پيامبر اسلام (ص) در روزنامه «يولاندز پستن» منتشر شد، سمت سردبير فرهنگي اين روزنامه را داشت؛ کاريکاتورهايي که منجر به اعتراضات مرگبار در برخي از کشورهاي مسلمان شد.

اين کاريکاتورها در سال 2006 نيز در هفته نامه فرانسوي «شارلي ابدو» منتشر شد؛ مکاني که ژانويه افراد مسلح 12 تن را در آنجا کشتند.

رز 57 ساله از ترس تهديداتي که عليه وي مطرح شده، در حال حاضر زير نظر پليس زندگي مي ‌کند و روزنامه «يولاندز پستن» نيز با حملاتي مواجه شده است.

تصميم روزنامه دانمارکي براي انتشار کاريکاتورهاي موهن در سال 2005 اقدامي بسيار بحث‌ برانگيز بود و بسياري از خبرنگاران از رز به خاطر اين اقدام انتقاد کردند.

با اين حال در اقدام جنجالي ديگري جايزه ملي رسانه اي دانمارک در ماه مارس به اين روزنامه نگار اهدا شد.

رز از سال 2010 سردبير بخش خارجي اين روزنامه بوده است و دو کتاب را در حمايت از اقدام موهن خود، با شعارهايي در خصوص آزادي بيان به نگارش درآورده است.

نظر شما