شناسهٔ خبر: 9073082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جلوگیری از تردد زائران بدون گذرنامه و روادید

خبرگزاری شبستان: فرمانده مرزبانی ناجای کشور، گفت: در ایام اربعین حسینی سال جاری از تردد زوار بدون گذرنامه و روادید کشور عراق جلوگیری می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،  سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی کشور، ظهر امروز(19 آبان) در بازدید از پایانه مرزی مهران، گفت: زوار عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی باید گذرنامه و  روادید کشور مقابل را داشته باشند در غیر این صورت تردد غیر مجاز است.

 

وی، با اشاره به توافقات خود با فرمانده مرزبانی کشور عراق، گفت: با مسئولان مرزبانی عراق توافق شده که ساعات کار در پایانه های مرزی افزایش یابد و حتی اگر ضرورت داشته باشد ساعات کار را در پایانه های مرزی 24 ساعته شود.

 

فرمانده مرزبانی کشور، بیان کرد:با توجه به اینکه گیت های خروجی در کشور ایران اسلامی در ایام اربعین حسینی افزایش پیدا کرده است با مسئولان عراقی توافق شده که متناسب با این موضوع نیز کشور عراق نسبت به افزایش گیت های ورودی اقدام کنند.

 

سردار رضایی، گفت: همچنین توافق شده  که در ایام برگشت زائران از مراسم اربعین حسینی،  گروه های امدادرسان و اورژانس جمهوری اسلامی ایران در مسیر بازگشت زائران در کشور عراق بتوانند حضور داشته باشند تا به زائران حسینی در برگشت کمک ها و خدمات لازم را ارائه دهند.

 

وی، خاطرنشان کرد: همه چیز برای زائران  عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه آماده شده است تا زایزان با سهولت بتوانند به  کشور عراق سفر کرده و در مراسم بزرگ اربعین حسینی حضور داشته باشند.

 

گفتنی است، فرمانده مرزبانی کشور با حضور مسئولان استانی، از زیرساخت های آماده شده در مرزی مهران برای اربعین حسینی سال جاری بازدید کرد.

 

 

نظر شما