شناسهٔ خبر: 9056975 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پیشخوان خبر/ هزینه های تولید برای کشاورزان باید جبران شود

خاکسار مدیر کل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با حضور کارشناسان اقتصادی باید هزینه های تولید و مشکلات پیش روی کشاورزان جبران و بررسی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع  رسانی شبکه خبر، خاکسار مدیر کل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی، درباره  قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی برای سال آینده و تغییرات آن  و در مقایسه با سال گذشته گفت: در تمام  محصولات افزایش قیمت داشتیم و می دانیم خرید تضمینی برای اطمینان خاطر کشاورزان است و برای اینکه کشاورزان  مطمئن باشند تولیدات انها توسط دولت حمایت می شود.
او افزود: بحث خرید تضمینی  موضوعی است که ساعت ها کار کارشناسی بر روی ان انجام می شود و مباحث مختلفی مثل هزینه تولید، تورم و  اثرات تورمی در سال بعد مورد بررسی قرار می گیرد.
خاکسار گفت: خرید تضمینی محصولات زراعی باید قبل از تصویب در میزگردهای مختلف  مورد بحث کارشناسی قرار بگیرد.


مدیر کل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: بحث هزینه های تولید، میزان تورم و اثرات تورمی تاثیر گذار است و مسائل اقتصادی آن در وزارت خانه  بررسی می شود اما از نظر تولید باید مباحث چون هزینه تولید کشاورزان بیشتر رسیدگی شود.
خاکسار تصریح کرد: کشاورزان  هر سال با  افزایش هزینه های تولید کشاورزان مواجه اند و  این موضوع باید به نوعی جبرا ن شود و وزارت جهاد کشاورزی و حوزه زراعت در این خصوص اقداماتی را انجام داده است.
او گفت: بحث افزایش عملکرد در واحد ثبت و اقداماتی که برای کاهش هزینه تولید انجام می شود ارتقاء و کیفیت سم و کود است.
او در ادامه افزود: ما از این طریق می توانیم میزان هزینه های تولید و سم پاشی  را کم کنیم و هرچه هزینه های تولید کم شود افزایش عملکرد خواهیم داشت و کشاورزان از نظر اقتصادی در آمدشان بالا خواهد رفت و این مسائل و مشکلات را نخواهند داشت.
 مهاجر مجری طرح دانه های روغنی و مشاور وزیر جهاد کشاورزی درباره  کاشت و حمایت از دانه های روغنی گفت: به شکر خداوند رحمت باران الهی  باعث خوشحالی کشاورزان شده و این  خوشحالی همه مردم ایران است.
او افزود: در حال حاضر زمان کشت و با توجه به انتهای ماه کشت فصل خوبی برای گندم ودانه های روغنی است. خوشبخاته  شرایط جوی کشور خیلی خوب است و باران خوبی در سراسر کشور داشتیم و امیدواریم برکت بیشتری برای مردم خوب کشورمان باشد.
مجری طرح دانه های روغنی و مشاور وزیر جهاد کشاورزی درباره کاشت دانه های روغنی گفت : متاسفانه  در خصوص دانه های روغنی بیشترین وابستگی را به خارج از کشور داریم و این وابستگی 95 درصد را شامل می شود  و این نوع وابستگی  تاثیر بسیار بدی دارد هم در کنجاله که نیاز دام و طیور ماست و مهم تر از این موضوع بحث پایداری تولید است که اگر دانه های روغنی را درکشور نداشته باشیم پایداری تولید را هم از دست خواهیم داد.
مهاجر گفت: دولت بیشترین همکاری و حمایت خود را در این خصوص انجام داده است و قیمت تضمینی محصولات را به عهده گرفته و در خرید بازرگانی محصولات مشکل آن را حل کرده است.
او تصریح کرد: دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر شرکت بازرگانی دولتی و کارخانه جات روغن نباتی و روغن کشی به صورت مشترک خرید را انجام می دهند.
خاکسار مدیر کل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی درباره تشکیل صندوق بذر گفت: بذر مهم ترین عامل در انتقال صفات ژنتیکی است و به همین دلیل در میزان عملکرد نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و به همین دلیل معاون امور زراعت صندوقی  را  تحت عنوان صندوق بذر  پیشنهاد کرد و وزارت خانه هم در این خصوص استقبلال کرد و این صندوق با کمک تولید کنندگان بذر در کشور سامان دهی خواهد شد.
مهاجر در خصوص  اقدامات انجام شده درباره دانه های روغنی  و کاهش واردات افزود: خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی به  کمک دولت در این خصوص تدابیر لازم را انجام داده و این مشکل در حال حاضر حل شده است و مشکل بذر هم با همکاری شرکت های خارجی و  تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است.

دانلود

نظر شما