شناسهٔ خبر: 903993 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توفان گرد و غبار و شب سخت مردم زلزله زده مورموری در چادرها

ایلام-ایرنا- مردم زلزله زده بخش «مورموری» که در اثر زمین لرزه صبح دوشنبه منازل مسکونی خویش را را از دست داده بودند امشب با وقوع توفان گرد و غبار شب سختی را تجربه می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، در حالی که پس لرزه های کماکان در بخش مورموری و مناطق پیرامونی همچنان ادامه دارد، عصر و شامگاه روز دوشنبه نیز بیینده پدیده دیگری به نام توفان گرد و غبار شدند که همه جا را فرا گرفته است.

عصر دیروز ساعت 16 نیز پس از وقوع بیش از 50 پس لرزه خفیف، زمین لرزه ای با قدرت 5.7 ریشتر نیز در بخش موسیان شهرستان دهلران به وقوع پیوست که عمق خرابی ها را دو چندان کرد.

مردم زلزله زده مورموری و همچنین اهالی موسیان امشب شب بسیار سختی را تجربه می کنند.

این در حالی است که دمای هوای امروز این مناطق به 50 درجه سانتی گراد رسیده بود و اکنون توفان شن و گرد و خاک است که شهرستان آبدانان را درنوردد و زندگی برای مردم زلزله زده که در چادرها اسکان یافته اند را بسیار مختل کرده است.

با توجه حجم بالای آسیب ها و ویرانی ها، آب، مواد غذایی، چادر و امکانات نخستین از جمله نیازهای ضروری زلزله زدگان آبدانان و موسیان دهلران اعلام شده است.

خوشبختانه دو زمین لرزه آبدانان و دهلران با وجود زخمی کردن 317 نفر تاکنون تلفات جانی نداشته است.

بخش مورموری شهرستان آبدانان در فاصله 210 کیلومتری جنوب خاوری شهر ایلام روز دوشنبه محل وقوع زمین لرزه ای به قدرت 6.1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بود که در نتیجه ان به بیش از 17 هزار منزل مسکونی این شهرستان خسارت وارد کرد.

همچنین در ساعات پایانی دوشنبه شب نیز زمین لرزه ای قوی در بخش موسیان شهرستان دهلران واقع در 250 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام به وقوع پیوست که 20 زخمی بر جای گذاشت و خسارات زیادی به منازل مسکونی و تجاری این منطقه وارد

کرد. ک/4

7177/565

نظر شما