شناسهٔ خبر: 903131 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرانس24:هزينه مراقبت از اسانژ براي دولت انگليس مشکل ساز شده است

صاحب‌خبر - تهران/ واحد مرکزی خبر/ سیاسی 1393/05/27
00:35:12.13
هزینه کردن میلیون ها لیره برای تحت نظر گرفتن جولیان اسانژ در انگلیس همزمان با تحمیل سیاست ریاضتی به مردم برای دولت انگلیس مشکل ساز شده است.
شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد: پرونده قضایی جولیان اسانژ احتمالا وارد مرحله جدیدی خواهد شد. معاون بنیانگذار پایگاه ویکیلیکس که به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده بود، امروز اعلام کرد این محل را پس از دو سال ترک خواهد کرد.
اسانژ در این باره تاکید کرد، دلایل ترک سفارت در آینده، آن چیزی نیست که گروه مرداک و اسکای نیوز اعلام کرده اند. بندیکت پاویون گزارشگر این شبکه در انگلیس گفت: رسانه ها پس از اعلام این خبر شتابزده عمل کردند. به محض این که اسانژ از سفارت اکوادور خارج شود، حتی اگر به دلیل بیماری این کار را انجام بدهد، دستگیر خواهد شد. اگر وی به دلیل ضرورت اورژانسی هم از سفارت خارج شود، دستگیر و به بیمارستان منتقل خواهد شد و بلافاصله در اولین فرصت به سوئد منتقل می شود. وزارت خارجه انگلیس اعلام کرده است بیماری اسانژ نیز هیچ تغییری به دنبال نخواهد داشت و او که در سوئد به تجاوز جنسی متهم شده است، تحویل خواهد شد. اسانژ که به تجاوز به دو زن متهم شده است، این اتهامات را رد کرده است. باید یادآوری کرد که وی از دو سال پیش در آپارتمانی کوچک در سفارت زندگی می کند و این وضع می تواند مشکلات جسمی برای وی به دنبال داشته باشد. به هر حال همانطور که اسانژ گفته است، در آینده سفارت را ترک خواهد کرد، اما سوال این است که او چطور و چرا می خواهد این کار را انجام بدهد.
مجری فرانس 24 گفت: از دو سال پیش که اسانژ به سفارت اکوادور پناه برده ، این محل از سوی پلیس انگلیس تحت مراقبت قرار گرفته است. این مسئله بسیار بحث برانگیز بوده است. گزارشگر گفت: بله. دلیل این بحث ها هزینه این مراقبت هاست. این مراقبت ها امکانات پلیسی ویژه ای را می طلبد. از طرف دیگر حضور پلیس در اطراف سفارت، می تواند بروز مشکل در عبور رو مرور و ناراحتی ساکنان این منطقه را به دنبال داشته باشد. تاکنون هفت میلیون لیره استرلینگ برای این مراقبت ها هزینه شده است. به عبارت دیگر این مراقبت ها روزانه حدود یازده هزار یورو هزینه در پی داشته است. این هزینه در حالی تحمیل می شود که ما از ابتدای روی کار آمدن دیوید کامرون دولت ائتلافی شاهد اعمال سیاست های ریاضتی در انگلیس هستیم. از طرف دیگر انگلیسی ها نُه ماه دیگر انتخابات برگزار خواهند کرد. متقاعد کردن مردم به تحمل سیاست های ریاضتی و همزمان این همه هزینه برای یک نفر کار دشواری است. اسانژ با انتقال خود به سوئد مخالف است، چون معتقد است بلافاصله پس از سوئد تحویل آمریکا خواهد شد.
00:39:03.11

نظر شما