شناسهٔ خبر: 902454 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

صدرنشینی ایران با کسب سه مدال طلا/ عمیدی و کاظمی قهرمان شدند

روز دوم از بیست و دومین دوره رقابتهای تکواندو نظامیان جهان با کسب دو مدال طلای دیگر توسط نمایندگان کشورمان همراه بود تا تیم منتخب نظامیان ایران با سه مدال طلا، صدر جدول رده‌بندی این مسابقات را به خود اختصاص دهد.

صاحب‌خبر -
آفتاب: به گزارش مهر، در ادامه این مسابقات که در سالن خانه تکواندو جریان دارد، امروز دوشنبه تکواندوکاران در چهار وزن رقابتهای خود را برگزار کردند که حاصل تلاش نمایندگان کشورمان دو مدال طلا توسط کاظمی و عمیدی بود. محمد کاظمی برای کسب مدال طلای وزن 54- کیلوگرم در جدال پایانی به مصاف "عبدی کالیوو" از قزاقستان رفت و با برتری 19 بر 3 عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

وی برای رسیدن به دیدار فینال تکواندوکارانی از کشورهای سریلانکا و بلاروس را از پیش رو برداشته بود. در این وزن "عبدی کالیوو" نایب قهرمان شد، "اکاشه" از اردن و "ایلیا" از بلاروس مشترکا بر سکوی سوم ایستادند.

همچنین امید عمیدی در وزن 87- کیلوگرم با سه پیروزی متوالی برابر حریفانی از روسیه، سریلانکا و قزاقستان راهی بازی پایانی شد و در جدال برای کسب مدال طلا "مارسیلینیو" از برزیل را 10 بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست پیدا کرد. عمیدی در چهار مبارزه خود 49 امتیاز کسب کرد و تنها چهار امتیاز از دست داد. "مارسیلینیو" از برزیل دوم شد و "چائو دای" از ویتنام و "لونوسکی" از روسیه نیز مشترکا در جایگاه سوم قرار گرفتند.

امروز در وزن 63- کیلوگرم سینا بهرامی نماینده ایران 10 بر7 نتیجه را به تونس واگذار کرد و کنار رفت. در این وزن "بی آری کی" از تونس به مدال طلا دست پیدا کرد. "زاکاریاس" از برزیل صاحب نشان نقره شد و "هو آی هان" از ویتنام و "گو آ ژان" از چین نیز به مدال برنز مشترک دست پیدا کردند.

احسان امینی نماینده کشورمان در وزن 74- کیلوگرم مقابل تکواندوکاری از برزیل باخت و حذف شد. در این وزن "دمورا" از برزیل و "بل ایلی" از الجزایر دیدار پایانی را برگزار کردند که در پایان نماینده برزیل با نتیجه 22 بر 10 پیروز شد و اولین مدال طلای کشورش در این مسابقات را بدست آورد. "بل ایلی"، نماینده الجزایر نایب قهرمان شد، "ماهر سعید" از قطر و "آمی کیان" از ارمنستان هم مشترکا بر سکوی سوم ایستادند.

تیم ملی ایران تاکنون سه مدال طلا در بخش مبارزه توسط ابوالفضل یعقوبی، امید عمیدی و محمد کاظمی کسب کرده و به تنهایی صدر جدول را از آن خود کرده است. فردا سه‌شنبه در سومین و آخرین روز این رقابتها تکواندوکاران اوزان 68- کیلوگرم و 80- کیلوگرم به میدان می‌روند که رضا حبیبی و میلاد بیگی نمایندگان کشورمان خواهند بود.

بیست و دومین دوره رقابتهای تکواندو نظامیان جهان با حضور 141 تکواندوکار از 17 کشور در خانه تکواندو جریان دارد.

نظر شما