شناسهٔ خبر: 898108 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آماری از تخریب مدارس در زلزله امروز در دست نیست

تهران - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با گذشت 8 ساعت از وقوع زلزله نسبتا شدید در مناطق غرب و جنوب غربی کشور گفت: هنوز آمار دقیقی از میزان خسارت زلزله امروز به مدارس استان های ایلام، خوزستان و لرستان در دست نیست.

صاحب‌خبر -

مرتضی رئیسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: اکنون کارشناسان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به مناطق زلزله زده اعزام شده و مشغول بررسی میزان خسارت و تخریب مدارس در این مناطق هستند.

وی افزود: تاکنون زلزله در این مناطق 40 پس لرزه داشته از این رو فعلا آماری از برآورد اولیه میزان خسارت در مناطق آموزشی و مدارس در دست نیست.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به محض بررسی دقیق کارشناسان، آمار دقیق تعداد مدارس و میزان خسارت های ناشی از این زلزله در مناطق مختلف منتشر خواهد شد.

زلزله ای به بزرگی 6.1 در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بامداد امروز دوشنبه - 27 مردادماه - سه استان ایلام، لرستان و خوزستان در غرب و جنوب غربی کشور را لرزاند.

این زلزله ساعت 7 و 2 دقیقه و 5 ثانیه در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد و کانون آن، حوالی مورموری در ایلام با موقعیت جغرافیایی آن 7/32 درجه عرض شمالی و 7/47 درجه طول شرقی اعلام شده است.

شهرستان آبدانان 60 هزار نفر جمعیت دارد و بخش مورموری در 55 کیلومتری آبدانان واقع شده و دارای 11 روستا است که هشت روستای آن بر اثر این زلزله خسارت دیده است.

فراهنگ (4)**1883 ** 1569

نظر شما