شناسهٔ خبر: 8961198 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

انتقاد آیت الله نوری همدانی از همایش های پرهزینه

آیت ‏الله نوری همدانی گفت: در کشور همایش‏های متعدد با موضوعات مختلف برگزار می ‏شود که متاسفانه هیچ تاثیری در جامعه ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آیت ‏الله نوری همدانی امروز در دیدار مسؤولان دانشگاه معارف و علوم قرآنی با انتقاد از برگزاری جشنواره‏ ها و همایش‏ های متعدد و بدون تأثیر و یا کم اثر اظهار داشت: اگر همایش‏ ها و فعالیت ما می‏ تواند درجه فقاهت ما نسبت به قرآن را افزایش دهد که بسیار عالی خواهد بود در غیر این صورت حرکتی عقیم خواهد بود به طور مثال همایش‏ های بی شماری با موضوعات حجاب و عفاف، بانکداری بدون ربا و امثال آن در کشور گرفته می ‏شود که هیچ نتیجه عملی ندارد بنابراین همایش‏ ها باید به فعالیت عملی و کاربردی منجر شود.

وی در ادامه قرآن را منبع اصیل برای فعالیت علمی دانست و خاطر نشان کرد: روایتی وجود دارد که می‏ فرماید هیچ کتابی مانند قرآن علما را سیراب نخواهد کرد و علما هیچ گاه از آن سیرایی نخواهند داشت.

آیت ‏الله نوری همدانی تصریح کرد: مسأله ترجمه قرآن نیز بسیار مهم است و باید به آن اهتمام ویژه‏ای کرد اما مهم‏تر از آن نیز مسأله تفسیر است که باید از تفسیر اهل بیت(ع) نشأت بگیرد و در این میان تفسیر برهان و صافی از تفاسیر مهم اسلام است.

یادآور می شود: آیت‏ الله نوری همدانی در ابتدای این هفته در دیدار با مسؤولان برگزاری همایش فقه و هنر و امروز هم در این دیدار برای دومین بار به انتقاد از برگزاری همایش ‏های بدون تأثیر پرداخت.

نظر شما