شناسهٔ خبر: 8952979 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

قائم مقام وزیر بهداشت:

نیاز به همراهی خیرین سلامت برای تکمیل و بهره‌برداری از ۲۴۸ بیمارستان نیمه کاره در کشور داریم

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های سلامت گفت: استان مرکزی به عنوان قطب درمان سرطان غرب کشور علاوه بر خدمات‌دهی به بیماران درون استانی هر روز پذیرای طیف بزرگی از بیماران استان‌های همجوار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اراک، قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های سلامت گفت: استان مرکزی به عنوان قطب درمان سرطان غرب کشور علاوه بر خدمات دهی به بیماران درون استانی هر روز پذیرای طیف بزرگی از بیماران استان های همجوار است و کمبود تخت بیمارستانی موجب شده که بخشی از این بیماران منتظر نوبت خدمات باشند.

 

سید محمد هادی ایازی در جریان بازدید از طرح توسعه مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری(ره) اراک، افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک به کمک خیران توانسته طرح توسعه مرکز آموزشی درمانی را کلید بزند؛ اما تکمیل این طرح نیازمند مشارکت فعالانه خیران است.

 

وی در خصوص طرح نوسازی بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی حضرت ولی عصر (عج) اراک نیز گفت: ساخت این بیمارستان مادر تخصصی با وجود نقش محوری که در هدایتگری و کیفیت درمان تخصصی استان دارد، به درازا انجامیده و امید است در سفر استانی رئیس جمهوری برای این طرح مهم درمانی تصمیم گیری جدی شود.

 

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های سلامت با اشاره به اینکه تکمیل و بهره برداری از ۲۴۸ بیمارستان نیمه کاره در کشور، همراهی خیران سلامت را می طلبد، افزود: هم اکنون ۸۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور کم داریم و حجم بالای طرح های نیمه تمام سلامت موجب شده که طیف بزرگی از بیماران امکانات مناسب را در شهر خود نداشته باشند و برای خدمات تشخیصی و درمانی رنج مضاعفی را در مراجعه به استانهای دیگر متحمل شوند.

 

وی ادامه داد: این در حالیست که سازه های نیمه کاره بیمارستانی هر سال با هزینه های سربار دیرکرد در ساخت و ساز نیز مواجهند و تنها راهکار گره گشایی از این مشکل مشارکت جدی مردم و همت بالای خیران در تکمیل این پروژه ها است.

 

ایازی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از دغدغه های جدی مسئولان نبود نظام هدفمند و تعریف شده در طب سالمندی است؛ چرا که جمعیت ایران به سمت کهولت و سالخوردگی پیش می روند و بی توجهی برای ایجاد و تقویت زیرساخت های سلامت این قشر در آینده نزدیک چالش برانگیز خواهد بود.

 

وی در پایان افزود: ۶۰۰ هزار بیمار آلزایمری در کشور نشان از اهمیت طب سالمندی دارد و فراهم آوردن بسترهای موثر بهداشتی و درمانی برای سالمندان با اعتبارات محدود دولتی میسر نیست و کمک خیران را می طلبد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در جریان این بازدید گفت: مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری(ره) اراک به دلیل کمبود فضای درمانی با معضل تعداد بالای بیماران در نوبت بستری مواجه است و با توجه به اهمیت زمان در درمان بیماری سرطان حمایت خیران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طرح توسعه این مرکز ضروری است.

 

حسن طاهراحمدی تصریح کرد: طرح توسعه مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری(ره) اراک در چهار طبقه و با زیربنای ۴۰۰۰ متر مربع با ۶۴ تخت درمانی در دست ساخت است و تا کنون با کمک خیران ۱۴ میلیارد ریال صرف آن شده و پیشرفت فیزیکی آن ۳۰ درصد است.

 

وی بیان داشت: برای تکمیل کار سازه این مرکز درمانی ۵۰ میلیارد ریال و برای تجهیز و بهره برداری آن به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که اخیراً مجمع خیران استان مرکزی مسئولیت این طرح را برعهده گرفته و زمان بهره برداری نیز بهمن ماه سال ۹۵ تعیین شده است.

نظر شما