شناسهٔ خبر: 8799610 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راهپيمايان در لندن خواستار لغو حکم اعدام شيخ نمر شدند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/08/07
00:20:53.04
راهپیمایان در لندن خواستار لغو حکم اعدام شیخ نمر شدند.
به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، حامیان شیخ نمر النمر روحانی شیعه عربستانی که دادگاهی در آن کشور حکم اعدام برایش صادر کرده است، در لندن تظاهرات کردند. راهپیمایان از دولت انگلیس خواستند بر دولت عربستان فشار بیاورد حکم اعدام شیخ النمر را متوقف کند. منابع آگاه می گویند اعدام او به همراه برادر زاده اش قریب الوقوع است.
آفرین رضوی از جنبش آزادی شیخ نمر گفت: ما در سه روز گذشته با برگزاری تجمعاتی از دولت لندن خواسته ایم بر اساس وجدان عمل کند و با اتخاذ تصمیمات لازم علیه پادشاهی عربستان موضع خود را روشن کند که چنین مجازاتهای اعدامی به هیچ وجه قابل قبول نیست و اصلا نباید اجرا شود. زیرا آنها برای اینکه خواستار آزادی و برابری و حقوق بشر در عربستان سعودی هستند، به اعدام محکوم شده اند.
هم اکنون بیش از سی هزار زندانی سیاسی در زندانهای عربستان سعودی هستند. اما اهمیت خاندان النمر سبب شده است حکم اعدام آنها توجه جهان را به خود جلب کند.
سعید شهابی فعال حقوق بشر نیز گفت: شیخ النمر یکی دیگر از شخصیتهایی است که فقط به علت بیان آزاد دیدگاههایش محاکمه و به اعدام محکوم شده است. او فقط خواستار اصلاحات بود. معنا ندارد فردی برای اینکه خواستار اصلاحات شده است، اعدام شود. شما نمی توانید کسی را صرفا برای تظاهرات و اعتراض اعدام کنید.
تنها واکنش وزارت خارجه انگلیس به صدور حکم اعدام برای شیخ النمر این بوده است که اعلام کرد از این قضیه اطلاع دارد. اعدام شیخ النمر می تواند باعث بحران بین المللی برای پادشاهی سعودی شود.
شیخ حسن علی التریکی فعال حقوق بشر گفت: عربستان سعودی باید درباره هر گونه اقدام غیر منطقی درباره شیخ نمر مراقب باشد زیرا شیخ نمر فردی عادی نیست. او یکی از روحانیون بسیار مهم است.
00:23:06.08

نظر شما