شناسهٔ خبر: 8786488 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

العالم:شخصيت هاي عربي درباره اجراي حکم اعدام آيت الله باقر النمر هشدار دادند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/08/07

00:47:02.15
شخصیت های دینی و حقوقی عربی به عربستان سعودی درباره اجرای حکم اعدام آیت الله باقر النمر هشدار دادند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم،شیخ ماهر حمود دبیر کل مجمع علمای مقاومت به رژیم عربستان سعودی درباره پیامد اعدام آیت الله باقر النمر هشدار داد و تاکید کرد اجرای این حکم ظالمانه به مثابه کوبیدن آخرین میخ به جسد رژیم حاکم عربستان سعودی خواهد بود. شماری از حقوقدانان مغربی نیز خواهان متوقف شدن اجرای این حکم شدند و تاکید کردند این حکم سیاسی است و در چارچوب اقدامات سرکوبگرایانه رژیم عربستان علیه مخالفان خود صادر شده است.
شیخ ماهر حمود گفت: در صورتی که این حکم اجرا شود به مانند کوبیدن آخرین میخ به جسد حکومت آل سعود خواهد بود. گروه حاکم ملک سلمان جنایات متعددی مرتکب شده که مهم ترین آن تجاوز ظالمانه به یمن است. ما به عربستان سعودی هشدار می دهیم در صورتی که این رژیم این حکم را اجرا کند به معنای پایان راه این حکومت خواهد بود.
محمد السکتاوی مسئول بخش مغرب سازمان عفو بین الملل گفت: صدور این حکم شرم آور است. محاکمه این روحانی باطل و غیر قانونی است و عربستان با محاکمه این فرد می خواهد مخالفان خود را سرکوب کند.
یوسف الریسونی عضو کمیته حقوق بشر مغرب گفت:حقوقدانان مغربی خواهان لغو این حکم سیاسی هستند. هدف عربستان با صدور این حکم این است که صداهای مخالف را سرکوب کند.
محمد النبو عضو شورای ملی حقوق بشر مغرب گفت: ما این حکم ظالمانه را محکوم می کنیم و باید عربستان در این حکم بازنگری کند و به حق زندگی مردم به عنوان یکی از حقوق اساسی احترام بگذارد.
00:49:04.08

نظر شما