شناسهٔ خبر: 8780930 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

فرانسه: جدول زمانی برای کناره‌گیری اسد

صاحب‌خبر -
وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که کشورش به همراه شرکای عربی فرانسه خواستار یک جدول زمانی برای کناره‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه از قدرت هستند.
«لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که کشورش به همراه شرکای عربی فرانسه خواستار یک جدول زمانی برای کناره‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه از قدرت هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پیش از این وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده بود که «لوران فابیوس» در نشست روز جمعه «وین» درباره سوریه شرکت خواهد کرد.

سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرده است که فابیوس قرار است روز چهارشنبه (امروز) با «سرگئی لاوروف» گفت‌وگوی تلفنی داشته باشد و گفته که فرانسه گفت‌وگوهای خود را با کشورهای دیگر را ادامه می‌دهد.

وی همچنین تأکید کرده که فرانسه از حضور ایران در نشست وین استقبال می‌کند و آن را مورد تأیید قرار می‌دهد.

فابیوس همچنین با عربستان، اردن، ترکیه، قطر، امارات متحده عربی، آمریکا، انگلیس، آلمان، و ایتالیا قبل از نشست وین، بحث و مذاکره کرده است.

«استفان لوفول» سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرد که «لوران فابیوس» قرار است اواخر امروز و قبل از مذاکرات بین‌المللی درباره بحران سوریه در وین با لاوروف مکالمه تلفنی داشته باشد.

وی ادامه داد که فرانسه موافق مشارکت ایران در مذاکرات روز پنجشنبه و جمعه وین است و ادامه داد: «فابیوس از طریق تماس تلفنی با لاوروف گفت‌وگو می‌کند. فرانسه گفت‌وگو با همه به ویژه روسیه و ایران را حفظ می‌کند. فرانسه از اینکه ایران به این نشست دعوت شده، استقبال می‌کند. فرانسه خواستار حضور تمامی طرفین است».

مذاکرات اصلی در وین روز جمعه برگزار می‌شود اما دیپلمات‌ها احتمالاً مذاکرات مقدماتی یا دوجانبه‌ای از اواخر روز پنجشنبه خواهند داشت.

سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرده است که «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز در این مذاکرات شرکت خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما