شناسهٔ خبر: 876857 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بیانیه 15 شورای صنفی دانشگاه‌های سراسر کشور در حمایت از فرجی دانا

امضا كنندگان این بیانیه كه اكثریتی از شوراهای صنفی دانشگاههای كشور می باشند به مثابه بخش بزرگی از جامعه دانشگاهی كشور از عملكرد وزارت علوم در یكسال گذشته دفاع میكنند و به عنوان تشكلهای كاملا مستقل و غیرسیاسی دانشگاه‌هایشان، مخالفت خود را از ورود اینگونه بازی‌های سیاسی و جناحی به فضای دانشگاه ها اعلام می‌دارند.

صاحب‌خبر -

شوراهای صنفی پانزده دانشگاه كشور بیانیه ای مشترك در حمایت از عملكرد فرجی دانا در وزارت علوم دادند.در این بیانیه با اشاره به ترمیم بخشی از ضربات وارد شده به پیكره دانشگاه در دولت قبل توسط فرجی دانا،استیضاح وزیر،منفعت طلبی عده‌ای دانسته شده كه سعی دارند دانشگاه و به تبع آن كشور را قربانی منافع سیاسی و جناحی خود كنند.امضا كنندگان این بیانیه، ضمن حمایت از عملكرد یكساله فرجی دانا در وزارت علوم،مخالفت خود را با ورود اینگونه بازیهای سیاسی و جناحی به دانشگاه اعلام كردند. 

متن بیانیه به شرح زیر است:

عملكرد هشت ساله دولت قبل در دانشگاهها، نتیجه ای جز خون در دل كسانی كه دل در گرو اعتلای وضعیت دانشگاه و كشور دارند نداشت. فضای اسف بار دانشگاه كه نتیجه ی بی قانونی ها، بی تدبیری ها و برخوردهای سلیقه ای بود تأثیراتی منفی در ایفای نقش دانشگاه به عنوان مهمترین عامل در توسعه و بالندگی كشور گذاشت.

همین امر جامعه دانشگاهی و نیز ملت شریف ایران را برآن داشت تا با اعتماد به شعارها و وعده های دكتر روحانی به دنبال بازگشت قلب تپنده كشور به مسیر واقعی خود برآیند و بی شك یكی از مهمترین این شعارها بهبود فضای علمی و فرهنگی دانشگاهها بود.

با قرار گرفتن دكتر فرجی دانا در رأس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امید به انجام این وعدهها در دل دانشگاهیان زنده شد اما حال با گذشت كمتر از یك سال از وزارت دكتر فرجی دانا و درپی آن، ترمیم بخشی از ضربات وارد شده به پیكره دانشگاه در سالهای پیشین، یكبار دیگر شاهد منفعت طلبی عدهای هستیم كه سعی دارند با استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه و به تبع آن كشور را قربانی منافع شخصی و سیاسی خود كنند.

اكنون امضا كنندگان این بیانیه كه اكثریتی از شوراهای صنفی دانشگاههای كشور می باشند به مثابه بخش بزرگی از جامعه دانشگاهی كشور از عملكرد وزارت علوم در یكسال گذشته دفاع میكنند و به عنوان تشكلهای كاملا مستقل و غیرسیاسی دانشگاههایشان، مخالفت خود را از ورود اینگونه بازیهای سیاسی و جناحی به فضای دانشگاهها اعلام می دارند.
شورای صنفی دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی
شورای صنفی دانشجویی دانشگاه امیركبیر
شورای صنفی دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف
شورای صنفی دانشجویی دانشگاه شیراز
شورای صنفی دانشجویی دانشگاه گیلان
شورای صنفی دانشجویی دانشگاه تبریز
شورای صنفی دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه
شورای صنفی دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان
شورای صنفی دانشجویی دانشگاه زنجان
شورای صنفی دانشجویی دانشگاه لرستان
شورای صنفی دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین
شورای صنفی دانشجویی دانشگاه دامغان
شورای صنفی دانشجویی دانشگاه یاسوج
شورای صنفی دانشجویی دانشگاه نوشیروانی بابل
شورای صنفی دانشجویی دانشگاه شاهرود

نظر شما