شناسهٔ خبر: 8761357 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

العالم: نمايندگان پارلمان و مراجع تقليد ايران تاييد حکم اعدام شيخ نمر را محکوم کردند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/08/06
00:45:31.23

نمایندگان پارلمان و مراجع تقلید ایران تایید حکم اعدام شیخ نمر النمر را محکوم کردند.
احمد عبدالاله گزارشگر شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد مساله شیخ نمر باقر النمر روحانی عربستانی که از سال 2012 در زندان های رژیم آل سعود به سر می برد پس از آنکه دادگاه تجدید نظر کیفری و دادگاه عالی سعودی حکم اعدام وی را تائید کردند بار دیگر در راس خبرها مطرح شده است.
اولین کسانی که تائید حکم اعدام شیخ نمر النمر را محکوم کردند نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودند. نمایندگان پارلمان ایران اعلام کردند اتخاذ چنین تصمیمی به دور از خرد بوده و به سود دشمنان امت اسلامی است.
بهروز نعمتی نماینده مجلس شورای اسلامی ایران گفت: از رسانه ها شنیدم که وزیر کشور عربستان حکم اعدام شیخ نمر را تائید کرده است و این نشانه بی خردی حاکمان سعودی است.
محمد دهقان یکی دیگر از نمایندگان پارلمان ایران گفت: تائید حکم اعدام شیخ نمر اوج سوء مدیریت دولت سعودی است زیرا آن ها با این اقدام خواسته های رژیم صهیونیستی را که خواهان ایجاد تفرقه مذهبی میان امت اسلامی است بر آورده می کنند. عربستان می خواهد برای ایجاد جنگ طائفه ای در منطقه یکی از بزرگترین علمای شیعه در عربستان را اعدام کنند.
برخی از نمایندگان پارلمان ایران اعلام کردند :چنین تصمیمی پیامدهای خطرناکی در عرصه جهانی و منطقه ای دارد.
یکی از نمایندگان مجلس گفت: تائید حکم اعدام شیخ نمر النمر جای بسی تأسف دارد. اگر اعدام شیخ نمر اجرا شود این اقدام با واکنش هایی از سوی مسلمانان و آزادگان جهان به همراه خواهد بود و خشم آن ها رژیم آل سعود را در برخواهد گرفت.
رژیم آل سعود با این اقدام های بد و غیرمناسبه ضرری جدی به خود وارد می کند. امیدوارم که حکم اعدام اجرا نشود.
حکم اعدام شیخ نمر النمر با واکنش های مراجع دینی نیز روبرو شد. آیت الله ناصر مکارم شیرازی به مسوولان سعودی در خصوص اعدام شیخ نمر هشدار داد. آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد اعدام شیخ نمر موجب به هم ریختن اوضاع در عربستان شده و ناامنی در این کشور به همراه خواهد آورد. وی افزود تعرض به علمای برجسته و منادی آزادی هزینه سنگینی بر حکام تازه به دوران رسیده سعودی تحمیل خواهد کرد.
آیت الله نوری همدانی نیز از اقدام دادگاه عربستان در تایید حکم اعدام شیخ نمر النمر انتقاد کرد و گفت این اقدام خدمتی است که آل سعود به استعمارگران ارائه می کنند.
نوری همدانی افزود حاکمان سعودی بدترین دشمنان هستند. هرچند که آن ها خود را به عنوان چهره ای دینی ارائه می کنند اما آن ها به آمریکا و صهیونیست ها خدمت می کنند.
00:48:19.06

نظر شما