شناسهٔ خبر: 8722714 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پس لرزه ها همچنان پاکستان را می لرزانند/ 60 کشته تا کنون

اسلام آباد - ایرنا - یک ساعت پس از وقوع زمین لرزه ای به بزرگی هفت و پنج دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین، دو پس لرزه به ترتیب به بزرگی 5.3 و 4.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین، مناطقی از این کشور را لرزاند.

صاحب‌خبر -

گزارش های اولیه از تلفات زمین لرزه در پاکستان، حاکی از جان باختن دست کم 60 نفر تا این لحظه و مجروح شدن صدها نفر دیگر است.
مرکز این زمین لرزه منطقه 'بدخشان' در افغانستان اعلام شده است.
براثر شدت زمین لرزه، شبکه های تلفن همراه در مناطق وسیعی از پاکستان مختل شده است.
ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان نیز به تمام واحدها در ایالات مختلف پاکستان دستور داد هرگونه اقدام لازم را برای امداد رسانی به زلزله زدگان احتمالی انجام دهند و منتظر صدور فرمان از مرکز نباشند.
گزارش خبرنگاران ایرنا از کابل، دهلی نو و دوشنبه (پایتخت تاجیکستان) نیز حاکی است که این زمین لرزه شدید، علاوه بر پاکستان، پایتخت و مناطق وسیعی از این افغانستان، تاجیکستان و هند را نیز لرزانده است.
رییس سازمان لرزه نگاری پاکستان به مردم این کشور توصیه کرد تا حداقل 24 ساعت آینده احتیاط کنند و مراقب پس لرزه های احتمالی باشند.
مرگبار ترین زمین لرزه پاکستان در دهه اخیر، در مهر سال 84 رخ داد. این زمین لرزه ای به بزرگی هشت و شش دهم ریشتر در منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان، 74 هزار کشته و بیش از سه و نیم میلیون نفر آواره بر جای گذاشت.
در شهریور 1392 (سپتامبر 2013) نیز وقوع زمین لرزه در مناطق مختلف ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان به بزرگی 7.7 مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بیش از 852 نفر کشته و هزاران نفر را مصدوم و تحت تاثیر قرار داد.
آساق**272*274*1723

نظر شما