شناسهٔ خبر: 8721942 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

هشدار برادر شیخ النمر درباره اجرای حکم اعدام

خبرگزاری شبستان: شیخ محمد النمر درباره اجرای حکم اعدام برادرش گفت: حکم اعدام شیخ باقر النمر، اقدامی بسیار خطرناک است که عربستان را به سمت ناامنی و آشوب می کشاند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الاخبار لبنان، شیخ محمد النمر، فعال حقوقی و برادر شیخ «نمر باقر النمر» در مصاحبه با روزنامه الاخبار گفت: حکم اعدام شیخ باقر النمر بسیار خطرناک و نگران کننده است و این حکم غیرقابل تجدید نظر است.

النمر افزود: این حکم در حال حاضر به دست «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی است که آن را امضاء کند یا با آن مخالفت کند. امضای این حکم به دست سلمان به معنی اجرای حکم است و اجرای این حکم وضعیت در عربستان و مناطق مختلف را نا امن می کند.

وی تاکید کرد: امضای سلمان پیامدهای خطرناکی برای منطقه الشرقیه دارد و این مسئله به سمت آشوب و ناامنی عربستان را سوق می دهد، به همین دلیل خانواده النمر امیدوار است که این حکم امضا نشود، زیرا در غیر این صورت جایگاه دولت ضعیف خواهد شد.

برادر شیخ باقر النمر با بیان اینکه امضا نکردن این حکم به منزله فرو نشاندن بحران و در نتیجه کاهش تنش‌های موجود است، آرزو کرد که پادشاه این حکم را امضا نکند و وی خوشبینی خود را نسبت به این امر ابراز کرد.

این حکم درحالی صادر شد که درخواست های بین المللی کشورهای غربی دوست عربستان و سازمان بین المللی از ریاض خواستند تا حکم اعدام شیخ نمر و پنج نفر دیگر را اجرا نکنند، اما مقامات سعودی به این درخواست ها توجهی نکردند.

این فعال حقوقی افزود: اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که ملک‌سلمان این حکم را امضا خواهد کرد، به ویژه اینکه مقامات سعودی پس از انتقال پنج جوان عربستان محکوم به اعدام از زندان الدمام به زندان مشهور الحائر، بارها پیام  دادند که خواهان تشدید درگیری ها در منطقه الشرقیه هستند.

زندان الحائر، زندانی است که شمار زیادی از زندانیان سیاسی در آن به سرمی برند و این جوانان در سلول انفرادی در بخش محکومین به اعدام قرار دادند که نشانه اعدام آنها در آینده نزدیک است.

اما درباره الشیخ نمر، انتظار می رود که هر لحظه وی از زندان الدمام به زندان الحائر انتقال یابد.

نظر شما