شناسهٔ خبر: 8627701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

دبیر ستاد انتخابات کشور: 960 هزار نفر مجری انتخابات امسال هستند

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: 960 هزار نفر از عوامل اجرایی، امر برگزاری انتخابات اسفندماه سال جاری را بر عهده دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی آنا، به نقل از ایسنا، علی پورعلی‌مطلق در همایش منطقه‌ای آموزشی توجیهی مجریان انتخابات - ویژه استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام- که به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری است، مهم‌ترین وظیفه تا زمان برگزاری انتخابات را آموزش مجریان دانست و اظهار کرد: اگر چه بسیاری از مسئولین برگزاری انتخابات تجربه برگزاری چندین انتخابات را دارند، اما چون قوانین و آیین نامه‌ها مدام تغییر می‌کند، نیاز به آموزش داریم.

وی افزود: برای برگزاری انتخاباتی قانونمند نیاز است همه عوامل اجرایی آموزش‌های لازم را فرا بگیرند و ما نیز سعی کرده‌ایم در آموزش‌ها از افراد صاحب نظر، تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز استفاده کنیم.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه 960 هزار نفر عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات را بر عهده دارند، گفت: این افراد آموزش‌های لازم در زمینه مباحث اجرایی، امنیتی و حقوقی را دیده‌اند.

پورعلی‌مطلق گفت: برای آموزش این افراد 270 نفر در سراسر کشور به عنوان مربی آموزش دیده‌اند و آن‌ها نیز عوامل اجرایی را در استان‌ها آموزش داده‌اند.

وی افزود: اگر نیاز باشد آموزش‌ها را بیشتر خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه این همایش‌های آموزشی توجیهی بصورت منطقه‌ای در یازده استان کشور برگزار می‌شود، گفت: کرمانشاه چهارمین استان برگزار کننده است.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، هفتم اسفند بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما