شناسهٔ خبر: 8577912 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رویکرد | لینک خبر

ديدار سفير ايتاليا با مديران حوزه معاونت راهداري سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي

ديدار سفير ايتاليا با مديران حوزه معاونت راهداري

​مائوروكونچاتوري سفير ايتاليا به همراه وزير مختار و مشاور ديپلماتيك اتحاديه ملي سازندگان ابنيه و زيرساخت‌هاي ايتاليا و مسئول روابط بين‌الملل اتحاديه، با مديران حوزه راهداري و نگهداري راه‌هاي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده اي در محل دبيرخانه پيارك اين سازمان ديدار و گفت و گو كردند.

صاحب‌خبر -
ديدار سفير ايتاليا با مديران حوزه معاونت راهداري سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي
به گزارش " رویکرد " به نقل از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌نقل جاده‌اي،عزيز فيلي،مديركل دفتر نگهداري راه و ابنيه فني اين سازمان دراين جلسه گزارشي از طول راه‌ها، پل‌ها و ارزش كل شبكه راهها ارايه كردو افزود: اميد است زمينه همكاري‌ها ميان دو كشور جمهوري اسلامي ايران و ايتاليا درحوزه زيرساخت‌ها گسترش يابد و پيشنهاد ميشود تا تيم كارشناسي شركت ANAS كه از شركت‌هاي موفق و بزرگ ايتاليا در حوزه ساخت و نگهداري راه‌ها است از راههاي ايران بازديد كرده و گزارش از وضعيت موجود شبكه راهها تهيه نمايد.
مهندس فيلي براي حضور دراجلاس مشترك اقتصادي در ايتاليا به تيم مذاكره كننده اعلام آمادگي كرد.
اين گزارش حاكي است سفير ايتاليا با اظهار تاسف و همدردي دولت ايتاليا از وقوع حادثه منا، بر اعتقاد دولت اين كشور براي اجراي مفاد سند برجام تاكيد كرد و افزود: جمهوري اسلامي ايران شريك اول اقتصادي ايتاليا بوده و اكنون نيز زمان فعاليت‌هاي اجرايي در همكاري‌هاي اقتصادي فيمابين دو كشور است و هيات‌هاي متعدد فني و اقتصادي به ايران آمده و در حال مذاكره مي‌باشند.
بر اساس اين گزارش ماسيمو روستيكو وزير مختار ايتاليا به برخي از پروژه‌هاي مهم اجرا شده توسط ايتاليا در ايران اشاره كرد و افزود:
ما ضمن آمادگي حضور شركت‌هاي ايتاليايي در اجراي پروژه‌هاي بزرگ در حوزه راه در ايران، ازدولت ايران براي حضور در اجلاس مشترك اقتصادي با موضوع حمل ونقل در ايتاليا رسماً دعوت مي‌كنيم.
وي هدف از اين اجلاس را معرفي توانمندي شركتها و صنايع آن كشور براي حضور در پروژه‌هاي بزرگ حمل‌ونقلي ايران معرفي كرد كه در نيمه دوم ماه نوامبر برگزار مي‌شود.

نظر شما