شناسهٔ خبر: 8466645 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رویکرد | لینک خبر

رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي تاكيد كرد:

تقويت همكاري با پليس راه در كاهش سوانح جاده‌اي و تلفات رانندگي

همكاري راهداري با پليس راه دركاهش سوانح جاده‌اي

مراسم كارگاه آموزشي تخصصي فرماندهان پليس راه راهورناجا با حضور معاون وزير راه شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي ، رئيس راهنمايي رانندگي ناجا در محل سالن همايش‌هاي و بين‌المللي امام رضا (ع) احمدآباد مستوفي برگزار شد.

صاحب‌خبر -
تقويت همكاري با پليس راه در كاهش سوانح جاده‌اي و تلفات رانندگي
به گزارش " رویکرد " به نقل از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، مهندس داود كشاورزيان وزيرراه و شهرسازي و رئيس اين سازمان طي سخناني اظهار داشت:
رابطه پليس راه وسازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌اي رابطه بسيار نزديك و تگا‌تنگي است و همواره اين اعتقاد و تفكر در سازمان حاكم است كه جز با همكاري و تعامل پليس راه وظايف و اجراي قوانين در حوزه حمل ونقل جاده‌اي و ايمني به طور كامل محقق نمي‌شود.
وي افزود: در راستاي افزايش ايمني سفرهاي جاده‌اي،كارت سلامت رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومي جاده‌اي به كارت هوشمند آنها متصل شده است ضمن آنكه كارت معاينه فني ناوگان نيز به كارت خودرو متصل است و اگر هريك از كارت‌ها معتبر نباشد، امكان ادامه فعاليت براي رانندگان وجود نداردكه در همه اين موارد پليس راه امر نظارت و كنترل را بر عهده دارد.
مهندس كشاورزيان با بيان اينكه در راستاي تحقق اهداف كاهش تصادفات و سوانح جاده‌اي، تفاهم نامه‌هايي ميان سازمان وپليس راه طي ۲ سال گذشته منعقد شده است ، افزود:
در حال حاضر ۴۰۰ دستگاه دوربين ثبت تخلفات سرعت در جاده‌هاي كشور نصب شده و فعال است و طي دوره ۳ ساله ۱۸۰۰ دستگاه دوربين ديگر در راه هاي شرياني كشورنصب خواهد شد كه سازمان نسبت به انعقاد قراردادآن اقدام و مراحل اجرايي نيز آغاز گرديده است.
وي همچنين افزود:
عمليات نصب دستگاه‌هاي موقعيت‌ياب جغرافيايي( GPS) نيز از سوي كارشناسان درمرحله پيگيري و انعقاد قرارداد است كه به زودي در اتوبوس‌هاي مسافربري و سپس در ساير ناوگان حمل‌ونقل جاده‌اي كشور نصب ميشود.
رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي اظهار داشت:
ساخت ۵۰ باب پاسگاه پليس راه توسط سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌اي از طرح‌هاي ديگري است كه مذاكرات با پيمانكاران انجام و در گام اول ساخت ۳ باب به عنوان نمونه به زودي اجرا و تكميل خواهد شدتا بررسي‌‌هاي بيشتري انجام گردد و در فاز بعد اين طرح مقرر شده است ۳۲ باب پاسگاه كه طرح مصوب دارند،احداث شده ومابقي نيز مراحل تصويب و ساخت را طي خواهد نمود.
وي با تاكيد بر تلاش وهمكاري دستگاه‌هاي دست‌اندركار در كاهش سوانح جاده‌اي وتلفات رانندگي در جاده‌هاي كشور اظهار داشت:
اگر تلاش شود تا ۲۰ درصداز تلفات ناشي از سوانح جاده‌اي كاهش پيدا كند، قطعاً به شاخص متوسط جهاني دست مي‌يابيم و اين درحالي است كه تلاش مي‌گردد تا كاهش بيشتري، دراين راستا صورت پذيرد و اين امر جز با اعمال و نظارت قوانين و مقررات و تقويت ازسوي پليس راه امكان پذير نخواهد بود.
اين گزارش حاكي است سردار مهري رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با اشاره به اهميت آموزش فعالان و كاركنان پليس راه ونيروي انتظامي در ارتقاي علمي و كسب مهارت‌هاي جديد در وظايف محوله افزود:
با تدبير خوبي كه از سوي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي صورت گرفت برگزاري اين دوره‌ها برنامه‌ريزي شد و تا كنون آموزش مديران اجرايي و فرماندهان پاسگاه‌هاي پليس راه كشور ومعاونين قرارگاه‌هاي استان‌ها برگزار شده است.
وي افزود:
با توجه به اين كه حمل ونقل جاده‌اي بيش از ۹۰ درصد سهم حمل ونقل كالا و مسافر را در كشور بر عهده دارد، از اين رو ضرورت تعامل و همكاري بيشتر ميان اين دو دستگاه بيش از پيش قوت گرفته و به ويژه دركميسيون ايمني راه و ارتقاي ايمني سفرهاي جاده‌اي همكاري‌هاي خوبي صورت گرفته است.
سردار مهري اظهار اميدواري كرد با توسعه اين همكاري‌ها و استمرار آموزش‌هاي كاربردي ، تجربه‌هاي مفيد و موثر دراين حوزه انتقال پيدا كند وبتوان با آگاهي بخشي به موقع، بادقت وسرعت عمل هرچه بيشتر درعرصه‌هاي وظيفه‌اي خدمت‌رساني بهتري به هم وطنان ارايه كرد.
وي همچنين اساس كار مديران و عوامل پليس راهنمايي و رانندگي را در درجه نخست راهنمايي هموطنان و شهروندان ياد كرد و تاكيد كرد: در سالهاي اخير خوشبختانه از طريق آموزش‌هاي همگاني ، آموزش‌هاي شهروندي در جهت ارتقاء سطح رفتاري گام‌هاي بلندي برداشته شده است.
اضافه مي‌نمايد درابتداي آيين آغاز اين كارگاه آموزشي مديركل دفتر آمار، ايمني و ترافيك سازمان گزارشي از برنامه ارائه نمودند .
همچنين اين گزارش مي‌افزايد در اين همايش كه با همكاري اداره كل حمل‌ونقل و پايانه‌هاي استان تهران برگزار مي‌گردد جمعي از مديران ستادي نيز حضور داشتند وبخش‌هايي از آموزش نيز توسط عوامل سازمان انجام مي‌گردد.​

نظر شما