شناسهٔ خبر: 8562739 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

ولایتی:

خط مقاومت از ایران شروع می شود/ مقابله با تروریسم باید به صورت منطقه ای باشد

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خط مقاومت از ایران شروع می شود و این خط مقاومت به عراق و بعد از آن به سوریه و لبنان می رود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی روز یکشنبه در دیدار با جبران باسیل وزیرخارجه لبنان در جمع خبرنگاران افزود: این زنجیره مقاومت از یک سو در برابر صهیونیست ها و از سوی دیگر در حال مبارزه با تروریسم است و این خط مسجم و زنجیره مشترک و ارزشمندی است که توانسته در این منطقه مقاومت خود را زنده نگه دارد و هم تقویت کند.
وی ادامه داد: در عین حال ما فرقی بین این تروریست ها که به نام اسلام علیه مسلمان ها و غیرمسلمان ها جنایت می کنند با صهیونیست ها که آنها هم در جنایات خودشان دست کمی از تروریست ها ندارند قائل نیستیم و هردوی آنها دشمن بشریت و مسلمانها و اسلام هستند.
ولایتی در ادامه به روابط ایران و لبنان اشاره کرد و گفت: در این دیدار تأکید بر این شد که باید روابط دو کشور در حوزه های مختلف هرچه بیشتر تقویت شود چرا که گسترش و تقویت این روابط به نفع دو کشور است و این روابط می تواند تبدیل به نمونه و الگویی ارزشمند جهت روابط با دیگر کشورها را نشان دهد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امیدواریم به زودی دولت و ملت سوریه در مبارزه با تروریسم به موفقیت دست پیدا کنند، گفت: مقابله با تروریسم باید به صورت منطقه ای باشد و نه فقط در سوریه بلکه این مبارزه در عراق و لبنان نیز دنبال شود چرا که آنها به لبنان هم چشم طمع دارند.
وی با بیان این که تروریست ها چشم طمع به لبنان دارند گفت: اما رشادت و مقاومت لبنان در برابر نفوذ تروریست ها موجب شد که آنها از لبنان ناامید شوند و امیدواریم هم در سوریه و هم در عراق شکست بخورند.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر شرایطی فراهم شود که انتخابات ریاست جمهوری در لبنان برگزار شود و مردم این منطقه بتوانند فرد مورد نظر خود را برای این سمت انتخاب کنند که جزو آرزوهای ایران است که زودتر انجام شود.

نظر شما