شناسهٔ خبر: 8526288 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

وزير کار:

ساز و کار ادغام سازمان‌هاي بيمه‌گر وجود ندارد/هر سازمان بيمه‌گري هويت مخصوص خود را دارد

موج - وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به اين که در حال حاضر ساز و کار ادغام سازمان‌هاي بيمه‌گر وجود ندارد، گفت: ساختارهاي متفاوت و تفاوت حوزه‌هاي کاري سازمان‌هاي بيمه‌گر، امکان يکي شدن را به ما نمي‌دهد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، علي ربيعي، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، صبح امروز در مراسم توديع و معارفه اعضاي جديد و قديم هيات مديره سازمان بيمه سلامت در مورد تجميع بيمه‌ها، افزود: در حال حاضر سازمان‌هاي بيمه‌گر، ساختارها و ساز و کار يکساني ندارند، به همين دليل اين که بخواهيم تمامي آن‌ها را به يک سازمان تبديل کنيم، امکان‌پذير نيست.
وي گفت: هر سازمان بيمه‌گري هويت مخصوص خود را دارد و حق بيمه‌هايي که پرداخت مي‌کند، متفاوت است؛ به طوري که کارگران هفت درصد، کارمندان شش درصد و برخي نيز رايگان بيمه شده‌اند به همين دليل نمي‌توانيم سازمان‌هاي بيمه‌اي را به يک سازمان تبديل کنيم.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به اين که تجميع بيمه‌ها به معناي يکي شدن چند سازمان بيمه‌اي که هويت و ساختار متفاوتي دارند، امکان‌پذير نيست، گفت: منابع بخش سلامت بايد تجميع و براي بيمه‌ها خرج شود.
ربيعي با اشاره به اينکه تجميع بيمه‌ها دو خصلت دارد، گفت: بايد رفتارهاي بيمه‌ها يکسان باشد تا بتوانيم به شکل‌هاي مختلفي با بيمارستان‌ها و مراکز درماني، قرارداد ببنديم که اين کار انجام مي‌شود.
وي به تشکيل کميته مشترکي با وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: براي ارائه خدمات يکسان، کميته مشترکي تشکيل شده است.
به گفته وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، در صورتي که قرار باشد همه مردم يک اندازه از بيمه پايه برخوردار شوند، در اين صورت بايد منابع آن نيز در نظر گرفته شود و با استانداردسازي و حفظ هويت سازمان‌ها، اين تجميع انجام شود؛ در غير اين صورت اقدام مناسبي انجام نخواهد شد.
ربيعي اظهار داشت: در تجميع منابع نيز تمام بودجه‌هايي که در بخش سلامت است، بايد در يکجا جمع و براي بيمه‌ها هزينه شود و همچنين افرادي که مازاد بر ساير بيمه‌شدگان حق بيمه پرداخت مي‌کنند، مانند کارگران بايد از امکانات بهتري علاوه بر بيمه پايه برخوردار شوند و در اين صورت تجميع درستي شکل خواهد گرفت.
وي در مورد بيمه پيوند نيز گفت: هماهنگي‌هاي لازم ميان تأمين اجتماعي و بيمه سلامت انجام شده و منتظر مصوبه شوراي عالي بيمه براي تخصيص اعتبار از سوي دولت هستيم.

نظر شما