شناسهٔ خبر: 8456511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پس از گذشت 19 روز

پیکر مطهر آیت‌الله مؤیدی‌قمی شناسایی شد / تشییع فردا در شهر مقدس قم

فرزند آیت‌الله‌ محمدرضا مؤیدی‌قمی از شناسایی پیکر مطهر پدرش پس از گذشت 19 روز از فاجعه دردناک منا خبر داد و گفت: پیکر مطهر پدر، فردا در شهر مقدس قم تشییع می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمدحسن مؤید‌زاده امام جماعت مسجد جامع پردیس و فرزند آیت‌الله العظمی محمدرضا مؤیدزاده معروف به مؤیدی‌قمی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران در خصوص آخرین وضع مفقود شدن پدرش در فاجعه منا اظهار داشت: پیکر مطهر پدر، شب گذشته همزمان با ورود پیکر مطهر حجاج جان‌باخته در فاجعه منا، در فرودگاه مهرآباد شناسایی شد.

وی با بیان اینکه امروز ساعت چهار صبح به فرودگاه مهرآباد مراجعه کردیم، افزود: با توجه به شناسایی 80 درصدی پزشکی قانونی،‌ توانستیم پیکر مطهر آیت‌الله مؤیدی‌قمی را شناسایی کنیم و بعد از انجام مراحل قانونی، پیکر وی پس از 19 روز پیدا شد که در اثر فشار جمعیت در فاجعه منا جان خود را از دست داد.

فرزند آیت‌الله‌ مؤیدی‌قمی با اشاره به اینکه پیکر مطهر پدر به شهر مقدس قم منتقل شد، تصریح کرد: آیین تشییع پیکر مطهر آیت‌الله مؤید‌ی‌قمی، فردا چهارشنبه ساعت 15 در شهر مقدس قم از مسجد امام حسن عسکری (ع) آغاز می‌شود و در جوار مطهر حضرت معصومه (س) آرام خواهد گرفت.

مؤیدی‌زاده ادامه داد: همچنین آیین بزرگداشت آیت‌الله مؤیدی‌قمی نیز، فردا چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم در شبستان شماره سه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اسم آیت‌الله مؤیدی‌قمی در بین مفقودان بوده است، خاطرنشان کرد: پیکر مطهر آیت‌الله مؤیدی‌قمی در آخرین تفحص‌ها در منا شناسایی شد و امیدواریم در روزهای آینده اخبار خوشی به خانواده 65 حاجی که همچنان مفقود هستند، برسد.

به گزارش فارس، آیت‌الله‌ مؤیدی‌قمی بیش از 30 سال در قم به تدریس دروس خارج حوزه علمیه مشغول بود و قبل از آن نیز درس‌های سطوح حوزوی می‌داد و شاگردان زیادی داشت که در حال حاضر برخی امامان جمعه‌ سطح کشور، رؤسای عقیدتی سیاسی، قضات و ... از شاگردان این عالم ربانی هستند.

انتهای پیام/67015/گ30/پ3003

نظر شما