شناسهٔ خبر: 8449027 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

الیاسون در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

پیام کشورهای عضو سازمان ملل به ایران درباره توافق هسته‌ای

قائم مقام دبیر کل سازمان ملل گفت: پیام سازمان ملل و کشورهای عضو این سازمان به ایران این است که اکثریت دولت‌ها از توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5 حمایت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، یان الیاسون قائم مقام دبیر کل سازمان ملل در حاشیه دیدار با علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار داشت: گفت‌وگوهای موثری با دوست و همکار 35 ساله خود داشتیم و در خصوص شرایط منطقه و راهکارهای صلح‌آمیز که منجر به ایجاد صلح در منطقه می‌شود، صحبت کردیم.

وی با بیان اینکه ما در این گفت‌وگوها بر راه‌حل سیاسی برای حل بحران سوریه و یمن تمرکز کردیم افزود: همچنین بر اهمیت رویارویی و مقابله با تروریسم در کشورهای منطقه مانند عراق و سوریه نکاتی را مطرح کردیم و بر لزوم ایجاد امنیت در منطقه که تحت تاثیر تروریسم و افراط‌گرایی قرار گرفته است، گفت‌وگوهایی داشتیم تا راهکارهای حل این بحران پیدا شود.

قائم مقام دبیر کل سازمان ملل با اشاره به پیامی که بیانگر احساسات سازمان ملل و کشورهای عضو این سازمان بود را به آقای ولایتی رساندم و پیام این بود که اکثریت دولت‌ها از توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5 حمایت کردند.

الیاسون ادامه داد: امیدواریم این توافق راه را برای گفت‌وگوهای سازنده باز کند. ضمن اینکه از همکاری بین ایران و سازمان ملل تشکر می‌کنم.

در ادامه علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور فعال یان الیاسون در سازمان ملل و نقش وی در ایجاد صلح گفت: آقای الیاسون تلاش زیادی را برای ایجاد صلح بین ایران و عراق کردند و شایستگی وی در سازمان ملل به ثبت رسیده است و شخصیت و سابقه بسیار ارزشمند آقای الیاسون در فعالیت‌هایی که باعث شده حضور وی در مناطق آشوب‌زده موثر باشد.

وی افزود: در مورد مسئله عراق، یمن و سوریه هر دوی ما اعتقاد راسخ سازمان ملل و جمهوری اسلامی ایران را بیان کردیم و معتقدیم که تمامیت ارضی عراق، سوریه و یمن باید حفظ شود و مشکل این کشورها راه حل نظامی ندارد و تنها راه حل سیاسی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: من به آقای الیاسون گفتم که تلاش سازمان ملل به عنوان سازمانی بی‌طرف می‌تواند برای ایجاد صلح و آرامش در منطقه آشوب‌زده موثر باشد.

ولایتی خاطر نشان کرد: بدون تردید باید از دخالت بیگانگان با حضور سازمان ملل جلوگیری شود و مبارزه با تروریسم باید به عنوان هدف مشترک سازمان ملل و جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما