شناسهٔ خبر: 8444819 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیکر جانباخته فاجعه منا وارد کرمان شد

کرمان - ایرنا - پیکر تنها زائر اعزامی از استان کرمان که در فاجعه منا جان باخت روز سه شنبه با استقبال رسمی شماری از مسوولان استان وارد کرمان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا پیکر مرحوم محمدحسین زینلی با استقبال معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان، شماری از مدیران اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی وارد فرودگاه بین المللی کرمان شد.
مدیر حج و زیارت استان کرمان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پیکر مرحوم محمدحسین زینلی پس از استقبال رسمی مقامات استان برای تایید و کنترل های لازم به پزشکی قانونی منتقل می شود.
روح الله پورشعبان افزود: پیکر جانباخته فاجعه منا پس از انتقال به زادگاهش در شهرستان رفسنجان با حضور مقامات استان و شهرستان تشییع و به خاک سپرده می شود.
وی بیان کرد: همچنین پیکر دیگر جانباخته کرمانی فاجعه منا تحویل پزشکی قانونی در تهران شده است و در صورت شناسایی قطعی فردا در تهران و سپس با انتقال به کرمان روز پنجشنبه در این شهر تشییع خواهد شد.
پیکر مرحوم حجت الاسلام مصطفی مرتضایی مقدم روحانی کاروان جانبازان استان تهران بنا به درخواست خانواده خود در کرمان به خاک سپرده می شود.
2 هزار و 396 زائر امسال در قالب 18 کاروان از استان کرمان به عربستان اعزام شدند و فقط یک زائر از شهرستان رفسنجان در فاجعه روز پنجشنبه دوم مهرماه در سرزمین منا جان به جان آفرین تسلیم کرد.
بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان حج و زیارت، شمار جانباختگان ایرانی در فاجعه منا 464 تن اعلام و تاکنون پیکر 399 تن از قربانیان با چهار پرواز وارد ایران شده است.
وضعیت 65 حاجی ایرانی فوت شده در فاجعه منا هنوز نامشخص است.
7437/3028

نظر شما