شناسهٔ خبر: 8439445 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با فارس:

ورود ۸۷ پیکر جانباختگان ایرانی فاجعه منا به کشور/ «تغییر چهره اجساد» کار جستجو را کند کرده است

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به انتقال پیکر ۸۷ تن دیگر از قربانیان ایرانی فاجعه منا در بامداد امروز به کشور گفت: به دلیل شرایط بد نگهداری پیکر جانباختگان، اجساد تغییر وضعیت داده‌اند و کار جستجو با کندی مواجه شده است.

صاحب‌خبر -

سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، از ورود 87 پیکر جانباخته ایرانی در فاجعه منا به کشور خبر داد و گفت: این پیکرها در ساعت 15 دقیقه بامداد امروز از طریق فرودگاه مهر‌آباد وارد کشور شدند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: هم‌اکنون پیکر این جانباختگان تفکیک شده است و به مراکز استان‌های محل سکونتشان منتقل شده یا در حال انتقال است.

وی ادامه داد: پیکر مرحوم سید حمیدرضا حسینی خبرنگار شبکه خبر هم در میان آنهاست.  پیش از این پیکر 308 تن از قربانیان ایرانی حادثه منا با سه پرواز به کشور منتقل شده بود.

اوحدی تاکید کرد: هنوز 65 نفر از قربانیان ایرانی فاجعه منا مفقود هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به دفن احتمالی تعدادی از پیکرهای زائران عزیز کشورمان در عربستان افزود: به دلیل شرایط بد نگهداری پیکر جانباختگان فاجعه منا و طولانی شدن زمان نگهداری، اجساد تغییر وضعیت و تغییر چهره داده‌اند و این اتفاق کار جستجو را با کندی بیشتری همراه کرده است.

وی تصریح کرد: کار جستجو برای یافتن مفقودان ادامه دارد و سازمان حج و زیارت برای تعیین وضعیت همه مفقودان پیگیری لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما