شناسهٔ خبر: 8402272 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

در دیدار وزیر بهداشت با مراجع عظام در قم چه گذشت؟

وزیر بهداشت: دولت عربستان باید پاسخ بدهد که علت فاجعه منا چه بوده است اما بعید است که عمدی در کار باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز با حضرات آیات مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی در قم دیدار کرد.
 
هاشمی در این دیدارها گزارش کاملی از سفر خود به عربستان برای انتقال اجساد قربانیان فاجعه منا بیان کرد.
 
او با اظهار تاسف از این فاجعه گفت: دولت ازهمان ابتدا تقاضای اعزام یکی از اعضای کابینه را داشت اما دولت عربستان با چهار روز تاخیر با این مسئله موافقت کرد.
 
هاشمی افزود: من در ابتدا به صورت زائرعادی سفر کردم به گونه ای که حتی از ما استقبال هم نشد.

او با اشاره به گله گذاری مقامات عربستان از ایران در رسانه ها گفت: من به آنها گفتم من پزشک هستم نه یک فرد سیاسی و از این طریق مسائل را حل و فصل کردم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه تاکنون حدود سیصد قربانی این فاجعه به ایران منتقل شدند گفت: اجساد حدود شصت قربانی همچنان مفقود است که به دلیل شرایط بد نگهداری اجساد امکان انتقال برخی از آنها به ایران نیست.

هاشمی تاکید کرد: دولت عربستان باید پاسخ بدهد که علت ماجرا چه بوده است اما بعید است که عمدی در کار باشد.
 
او با اشاره به بی کفایتی های همیشگی عربستان گفت: این مسئله امسال هم مشهود بود اما باید هم عربستان و دیگر کشورهای اسلامی از این فاجعه برای مدیریت حج درس بگیرند.
 
وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی ساخت هتل در منا را برای جلوگیری از این فجایع ضروری دانست و در عین حال افزود: فتاوای مراجع عظام برای سهولت در مناسک حج به ویژه ترتیبات اعمال در منی قطعا راهگشا خواهد بود.

 

نظر شما