شناسهٔ خبر: 8301124 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

روسیه حمله به مواضع داعش در تدمر را تکذیب کرد

صاحب‌خبر -

وزارت دفاع روسیه اخبار برخی رسانه های روسی به نقل از منابع خبری سوری مبنی بر حمله جنگنده های روسیه به مواضع گروه تروریستی داعش در حومه شهر تدمر سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: اخبار برخی رسانه های خارجی مبنی بر حمله هوایی به مواضع داعش واقع در حومه شهر تدمر بی اساس و کذب محض است.

وی افزود: هواپیماهای روسی مناطق مسکونی به ویژه آثار تاریخی واقع در این مناطق را بمباران نمی کنند. 
سخنگوی وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: تروریست های داعش از این شرایط سوء استفاده می کنند و در تدمر تجمع کرده اند.
وی ادامه داد: بر اساس گزارش های منابع خبری خارجی، تروریست های داعش در روزهای اخیر، اثر تاریخی مهمی به نام «دروازه پیروزی» را در حومه شهر تدمر منفجر کردند.
برخی رسانه های روسی امروز به نقل از منابع خبری سوری از بمباران چندین موضع گروه تروریستی داعش در حومه شهر تدمر (پالمیرا) در سوریه خبر داده و مدعی شدند که بر اثر این بمباران، پایگاه و سه انبار مهمات این گروه تروریستی نابود شد. 
این رسانه ها از جمله خبرگزاری «اینترفاکس» و شبکه خبری «ار.ب.کا» ادعا اعلام کردند که هواپیماهای روسی در چند نوبت مواضع گروه تروریستی داعش در حومه شهر پالمیرا(تدمر) را بمباران کردند.
در این گزارش ها به نقل از یک مقام نظامی در سوریه عنوان شد: هواپیماهای روسیه روز جاری با هماهنگی ارتش سوریه، مواضع داعش را بمباران کرده اند. 
بر اثر این حمله، یک پایگاه داعش، دو انبار مهمات و 20 خودروی نظامی و زرهی و ادوات جنگی سنگین این گروه تروریستی نابود شده است. 
تدمر (پالمیرا) شهر باستانی سوریه است که از ماه می (اردیبهشت ماه گذشته) به اشغال تروریست های داعش در آمده است. 
تروریست های این گروه در مدت اشغال این شهر، آسیب های جدی به مراکز باستانی پالمیرا وارد کرده اند که از جمله آنها، نابودی یک اثر باستانی در این شهر در روزهای اخیر است که گفته می شود به قرن دوم میلادی تعلق داشت و در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو قرار گرفته بود. 
روسیه از روز سه شنبه گذشته و پس از دریافت درخواست رسمی دولت سوریه و کسب مجوز پارلمانی، عملیات بمباران مواضع تروریست ها در سوریه را آغاز کرده است. 

برچسب‌ها:

نظر شما