شناسهٔ خبر: 8214579 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طی 24 ساعته گذشته

شهادت دومین جوان فلسطینی در بیت المقدس

تهران – ایرنا – نظامیان صهیونیست بامداد امروز (یکشنبه) یک جوان فلسطینی را در بیت المقدس به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، فادی سمیر مصطفی علون جوان 19 ساله فلسطینی اهل روستای العیسویه بیت المقدس اشغالی امروز صبح با گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.
علون دومین فلسطینی است که به اتهام حمله به صهیونیست های شهرک نشین طی 24 ساعت گذشته در بیت المقدس به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده است.
پدر علون اتهام های مطرح شده را رد کرده و تاکید کرده است که نظامیان صهیونیست برای کشتن فلسطینیان بهانه می تراشند.
ویدیوی منتشر شده از صحنه حادثه شهادت این جوان و نیز اظهارات شاهدان عینی حاکی از آن است که گروهی از شهرک نشینان فادی را به قصد کشتن محاصره کرده بودند که ناگهان خودروی نظامیان صهیونیست سر می رسد و وی را هدف قرار می دهد.
این حادثه ساعاتی پس از شهادت یک فلسطینی دیگر در بخش قدیمی مسجدالاقصی رخ داد.
این فلسطینی در عملیاتی شهادت طلبانه دو صهیونیست را به هلاکت رساند و دو نفر دیگر را زخمی کرد.
طی هفته های اخیر، تنش در شرق بیت المقدس به دلیل افزایش موارد هتک حرمت مسجدالاقصی و خشونت نظامیان صهیونیست علیه فلسطینیان تشدید شده است. طی این مدت همچنین فلسطینیان با محدودیت بیشتری برای ورود به مسجدالاقصی روبرو هستند. از 27 سپتامبر (5 مهرماه) تاکنون محدودیت دسترسی نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی افزایش یافته و فلسطینیان زیر 50 سال اجازه ورود به مسجدالاقصی را ندارند. این در حالی است که صهیونیست های افراطی ساکن شهرک های غیرقانونی بیت المقدس هر روز در ساعات مشخصی با همراهی نظامیان حریم مسجدالاقصی را نقض می کنند.
شهرک نشینان صهیونیست نیز روزهای جمعه و شنبه به حملات خود علیه فلسطینیان شدت بخشیدند. نظامیان صهیونیست نیز دیروز (شنبه) به بهانه یافتن عوامل عملیات شهادت طلبانه اخیر، دست کم 10 فلسطینی را به ضرب گلوله های جنگی زخمی کردند.
اقدام های فتنه انگیزانه و سرکوبگرانه اشغالگران صهیونیست زنگ خطر را درباره اجرای توطئه تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی به صدا درآورده است.
حماس دیروز از فلسطینیان خواست تا برای دفاع از مسجدالاقصی در برابر تجاوز صهیونیست ها اسلحه به دست بگیرند.
خاورم**9156**1566

نظر شما