شناسهٔ خبر: 8175942 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادعاي الحدث:نيروهاي ايراني درعمليات درادلب وحماه شرکت مي‌کنند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/07/10
00:34:54.11
شبکه سعودی الحدث مدعی شد نیروهای زمینی ایران در عملیات در دو استان ادلب و حماه در سوریه مشارکت می کنند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، نیروهای زمینی ایران که وارد سوریه شدند پس از حملات هوایی روسیه به مواضع مخالفان سوری در دو استان ادلب و حماه، در عملیات زمینی در این دو استان شرکت می کنند.
شبکه الحدث افزود: هدف از این عملیات پس گرفتن مناطقی است که از کنترل نظام سوریه خارج شد. نیروهای نظام سوریه، نیروهای سپاه پاسداران و نیروهای حزب الله لبنان در عملیات زمینی مشارکت خواهند کرد.
منابع مطلع فاش کردند صدها نیروی ایرانی در ده روز گذشته وارد خاک سوریه شدند و به زودی عملیات گسترده زمینی را آغاز خواهند کرد. روزنامه الشرق الاوسط فاش کرد این نیروها از افسران و سربازان ایرانی با تجهیزات و تسلیحات هستند که فقط نقش مستشار نظامی را ایفا نمی کنند.
این شبکه خاطر نشان کرد: ائتلاف چهار بعلاوه یک ائتلافی است که به فرماندهی روسیه و با مشارکت ایران، سوریه و عراق تشکیل شد. ایجاد مرکز هماهنگی امنیتی بین این کشورها تردید برانگیز است و سوالات زیادی درباره ماموریت ها و وظایف آن وجود دارد. مقر این مرکز در عراق است که تشکیل آن با واکنش های متفاوت گروه های سیاسی این کشور همراه شد.
در حالی که شبه نظامیان بسیج مردمی عراق از ائتلاف با روسیه در برابر ائتلاف با آمریکا حمایت کردند، سنی های عراق معتقدند ایجاد این مرکز نقش حاکمیت ملی این کشور است. کردها مشارکت پیشمرگ ها در عملیات زیر نظر این مرکز را رد کردند. حیدر العبادی نخست وزیر عراق تاکید کرد فعالیت این مرکز هماهنگی محدود به جنبه های اطلاعاتی است و نقش عملیاتی و میدانی نخواهد داشت. وزیر دفاع روسیه از اعزام کارشناسان نظامی به مرکز هماهنگی خبر داد. با اینکه به نظر می رسد عملیات روسیه در سوریه و حمایت از نظام بشار اسد متمرکز است، تعیین بغداد به عنوان مقر این مرکز نشان می دهد عملیات ممکن است به عراق هم در مرحله آینده گسترش پیدا کند. شش عضو این مرکز هماهنگی در منطقه الخضراء بغداد سکونت خواهند داشت و مقر اصلی این مرکز در وزارت دفاع عراق خواهد بود.

00:35:24.00

نظر شما