شناسهٔ خبر: 8131179 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با اشاره به فاجعه منا؛

مرعشی: کمیسیونی با حضور دولت‌های اسلامی تشکیل شود

یک عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: کمیسیونی با حضور کشورهای حادثه دیده و با همکاری عربستان برای بررسی حادثه منا تشکیل شود.

صاحب‌خبر -

یک عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: کمیسیونی با حضور کشورهای حادثه دیده و با همکاری عربستان برای بررسی حادثه منا تشکیل شود.

حسین مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به فاجعه منا و کشته شدن تعداد زیادی از زائران خانه خدا با بیان این‌که «حج امسال به دلیل بی‌کفایتی‌هایی که مشاهده کردیم به حج تلخی برای مسلمانان تبدیل شده است»، اظهار کرد: از آن‌جایی که مدیریت حج بر عهده دولت عربستان است، انتظار می‌رفت که این دولت با این موضوع برخورد مسئولانه‌تری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که امکانات بررسی حادثه در اختیار دولت عربستان است، باید از نمایندگان کشورهای تلفات دیده دعوت کند که با حضور آن‌ها تمام اسناد و مدارک مربوط به حادثه منا و دوربین‌های مداربسته موجود در محل حادثه بررسی شود.

وی در ادامه به حادثه مشابه در سال‌های قبل و در زمان ملک عبدالله، پادشاه پیشین عربستان اشاره کرد و گفت: در حادثه‌ای که در سال‌های قبل در رمی جمرات افتاد شاهد بودیم که ملک عبدالله برخوردی مسئولانه نسبت به مسئولان فعلی از خود نشان داد و هیأت‌هایی را مأمور رسیدگی به این حادثه کرد. عبدالله پس از بررسی‌های این هیأت زمانی که متوجه شد علت حادثه، نامناسب بودن امکانات رمی جمرات بوده فوراً جهت تجهیز این مسیر سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داد.

این فعال سیاسی با طرح پیشنهاد تشکیل یک کمیسیون با حضور کشورهای حادثه دیده، تأکید کرد: امروز این انتظار از کشورهای اسلامی می‌رود که با تعامل با یکدیگر و همچنین همکاری عربستان، جهت رسیدگی به ابعاد مختلف حادثه منا کمیسیونی تشکیل دهند.

وی همچنین به نقش دولت جمهوری اسلامی ایران در این زمینه اشاره کرد و گفت: امیدواریم دولت یازدهم که همواره گره‌های مهمی از مشکلات منطقه و خاورمیانه گشوده است، در این موضوع نیز با صلابت و ابتکار خود بتواند برای برون‌رفت از وضع فعلی راه‌حل‌هایی بیاندیشد.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در پایان از طرف کلیه ارکان این حزب فاجعه منا را به حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری و خانواده‌های داغدار و مردم ایران تسلیت گفت.

انتهای پیام

نظر شما