شناسهٔ خبر: 8120633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پیام تسلیت جبهه اصلاح‌طلبان:

نقش روشنفکران در برملا کردن چهره مخوف اسلام در عربستان با اهمیت است

در پیام جبهه اصلاح‌طلبان برای حادثه منا آمده است: نقش روشنفکران در برملا کردن چهره مخوف از اسلام و متولیان و سردمداران آن در عربستان بسیار با اهمیت و تاثیر گذار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جبهه اصلاح‌طلبان در خصوص فاجعه منا پیامی صادر و در این پیام آورده است: حادثه ای که برای گروهی از زائرین بیت الله الحرام رخ داد و خانواده های بسیاری را داغدار کرد حادثه ای جانکاه و جان باختگان آن مصداق این آیه شریفه هستند. اینان مهاجرانی به سوی خداوند بودند که ترک خانه و کاشانه و یار و دیار کردند و در عید قربان به لقای الهی رسیدند.

 

این پیام می‌افزاید: اما فارغ از این ضایعه مولمه و فاجعه دردناک باید اعتراف کرد که جهان اسلام دوران پر رنج و دردی را تجربه می کند و شعله های ویرانگر و سوزاننده ای بر پیکر و جسم و جان بخشهای مهمی از کشورهای مسلمان افتاده است و هستی مادی و معنوی و مواریث فرهنگی هنری تاریخی و نیز دستاوردهای اقتصادی عمرانی صنعتی علمی و تکنیکی مسلمانان را با آتش کینه ها و فتنه‌ها و جهالت‌ها و قدرت طلبی ها در معرض خطر قرار داده است.

 

در این پیام آمده است: اسلام که می تواند با قرائت رحمانی اعتدالی انسانی اخلاقی و معنوی جایگزین خلاها و کمبودهای جهان مدرن شود ، اینک با تفسیرها و سوء برداشتهای مختلف و در قالب انواع اسلامهای تکفیری سلفی و وهابی چهره ای پر از قساوت شرارت و خشونت به خود گرفته است و این امر سبب شده است که دعوت کنندگان به اسلام عطوفت محبت مدارا صلح همزیستی مسالمت آمیز نتوانند در برابر امواج سهمگین افراط گری و تندروی تاب آورد و آنگونه که شاهدیم هر روز که میگذرد بر حجم و تکرار انواع بلیه ها و بلایا و مصائب و فجایا افزوده می شود و وجدان دولتهای اروپایی و آمریکایی هم فارغ و غافل از اینهمه بدسرشتی و تباهکاری در حد مقتضی از این اعمال و کردار و رفتارهای اسلام نمایانه ناخشنود نیستند زیرا که برای تخفیف و تحقیر اسلام و مسلمانی در میان سایر ملل هیچ حجتی را موثرتر از این سیاهکاری ها و شرارتها نمی دانند.

 

این پیام تصریح کرده است: اینجا نقش متفکرین روشنفکران مصلحین عقلا فرهیختگان و علمای دینی از مذاهب گوناگون در برملا کردن این چهره مخوف از اسلام و متولیان و سردمداران آن در کشورهای مختلف و خصوصا مرکز و مبدا این نگاه شیطانی از اسلام یعنی عربستان آل سعود بسیار با اهمیت و تاثیر گذار است.

 

این پیام می‌افزاید: در این میان جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرکز تشیع در جهان اسلام از مسئولیت بیشتری برخوردار است. مذهب تشیع و امامیه بر اساس دو اصل عدل و عقل مذهب اعتدال و عقلانیت و صلح جویی و مدارا و صبوری و هم زیستی مسالمت آمیز است و با پرهیز از هرگونه افراط گری و تندروی و خشونت ورزی و هیجان طلبی مظهر چهره رحمانی معنوی اخلاقی انسانی و اعتدالی از اسلام است و وظیفه سیاستمداران در سطوح مختلف و روشنفکران و علما و اصحاب قلم و بیان و خطابه است که در این مهلکه خطرناک با تاکید بر اصل اعتدال و عقلانیت و مسالمت جویی و مصلحت خواهی چهره ای متین و معقول و صلح دوست و انسانی از اسلام را به نمایش گذارند.

 

این پیام تاکید کرده است: در کنار این رویکرد عقلانی و اعتدالی می بایست از فاجعه منا در جهت رعایت احتیاط در ایجاد تجمعات انبوه انسانی در کشورهای اسلامی از جمله در کاروان عظیم اربعین حسینی عبرت گرفت و پیش بینی های لازم در این مراسم را انجام داد.

نظر شما