شناسهٔ خبر: 8101753 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

روزانه 300 تن میوه قاچاق به کشور وارد می‌شود

رئیس اتحادیه بارفروشان کشور با بیان اینکه روزانه بیش از 300 تن میوه به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، گفت: انگیزه‌ای برای جلوگیری از قاچاق میوه به کشور وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

سیدمحسن محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه واردات محصولات کشاورزی قاچاق به کشور یکی از آسیب‌های جدی در عرصه اقتصادی است، گفت: متأسفانه با وجود اینکه مسئولان درباره واردات این محصولات به کشور اطلاع کافی دارند، هیچ همتی برای مقابله و جلوگیری از این نوع واردات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه افراد سودجو، محموله‌های کشاورزی و میوه خود را از طریق مرزهای گوناگون وارد کشور می‌کنند، افزود: این محصولات پس از ورود در سردخانه‌های متعددی ذخیره‌سازی و سپس به صورت خرد در مغازه‌ها توزیع می‌شوند.

محمودی با تاکید براینکه ابزار لازم برای مقابله با فروش محصولات قاچاق در اختیار اتحادیه بارفروشان نیست، گفت: متخلفان به‌ صورت غیررسمی، برخی محصولات خود را وارد میدان‌ها می‌کنند و با قیمت‌هایی 2 تا 3 برابر قیمت واقعی به‌ فروش می‌رسانند؛ این در حالی است که ما ابزار لازم برای مقابله و برخورد با این افراد را نداریم و نمی‌توانیم در مقابل این عرضه‌ها ایستادگی کنیم.

به گزارش آنا، محمدعلی طهماسبی، معاون وزیر جهاد کشاورزی، پیش از این در اظهارنظری گفته بود که واردات بی‌حساب و کتاب، کشاورزان را به خاک سیاه نشانده است. او افزوده بود که مسئولان باید این مساله را جدی بگیرند و محموله‌های وارداتی قاچاق را از بازار جمع کنند.

نظر شما