شناسهٔ خبر: 8078196 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

حمله صهیونیستها به مسجد الاقصی با جرثقیل

شبکه های خبری فلسطینی در خبری فوری اعلام کردند شهرک نشینان صهیونیست به همراه یک جرثقیل ساختمانی و با پشتیبانی نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی حمله کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه مانیتورینگ خبرگزاری قدس (قدسنا)، شبکه تلویزیونی الاقصی در خبری فوری اعلام کرد صبح امروز پس از ورود بیش از 150 شهرک نشین صهیونیست به همراه یک دستگاه جرثقیل ساختمانی به مسجد الاقصی و برقراری تدابیر شدید امنیتی، درگیریها بین صهیونیستها و نمازگزاران فلسطینی به شدت بالا گرفت که تاکنون نیز ادامه دارد.

نظامیان صهیونیست 15 نفر از نگهبانان مسجد الاقصی را زخمی کردند.

فلسطینیان که به منظور ممانعت از ورود صهیونیستها تحصن کرده بودند، مورد حمله نظامیان صهیونیست قرار گرفتند و نیروهای پلیس اسرائیل با استفاده از بمبهای گازی و گلوله های مشقی سعی در متفرق کردن فلسطینیان داشتند که همین اقدام باعث شدت گرفتن درگیریها شد.

در پی شلیک تک تیراندازان صهیونیست از پشت بام مسجد جامع القبلی به سمت فلسطینیان، هفت شهروند فلسطینی زخمی شده و شهرک نشینان مسلح تعدادی از فلسطینیان را در بخش جنوبی مسجد محاصره کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین تعدادی از شیشه های پنجره های تاریخی مسجد الاقصی را شکستند.

از سوی دیگر از شامگاه گذشته نیز رژیم صهیونیستی شرایط عبور و مرور را برای فلسطینیان محدود بود و از ورود افراد زیر 50 سال به مسجد الاقصی ممانعت به عمل می آورد.

همچنین رژیم اشغالگر صهیونیستی دو دروازه از پنج دروازه های مسجد الاقصی را به روی فلسطینیان بست.

مسجد الاقصی از یکشنبه هفته گذشته (22 شهریور) و به بهانه آغاز اعیاد یهودی صحنه درگیری های شدید بین نظامیان صهیونیست و نمازگزاران فلسطینی است.


 

نظر شما