شناسهٔ خبر: 8063288 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نوروزیان:

حادثه تلخ منا حاصل از عدم کفایت حکومت آل‌سعود است

گروه اجتماعی: معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: حادثه تلخ و ناگوار منا و جان باختن تعداد زیادی از حجاج و زائران، جنایتی است که عدم کفایت حکومت آل‌سعود سبب آن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، محمد رحیم نوروزیان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌شمالی در جلسه کمیته رسیدگی به امور زائران استان در حادثه منا اظهار کرد: حادثه دلخراش منا و صحنه‌های دردآور آن برای حجاج بیت‌الله الحرام بسیار تکان‌دهنده بود، که نشان از بی‌لیاقتی و سوءتدبیر حکومت آل‌سعود دارد.
وی ادامه داد: حکومت آل‌سعود درگیر توطئه‌هایی در کشورهایی همچون یمن، بحرین، عراق و سوریه است و رسیدگی به امور کنگره عظیم حج برای آن‌ها در اولویت‌های پایین تر قرار دارد هر چند که عدم لیاقت آن‌ها از سالیان گذشته اثبات شده بود.
نوروزیان تأکید کرد: ممکن است بوق‌های تبلیغاتی دشمن برای رد گم کردن و کم‌رنگ کردن بی‌کفایتی آل‌سعود بعضا در اخبار و اطلاع رسانی‌ها حجاج و مدیران کاروان‌ها یا سازمان حج و زیارت را مقصر در این حادثه اعلام کنند در حالیکه هیچ یک از این افراد مقصر نبوده و راه و مسیری که در منا برای تمامی حجاج تعیین شده و باید همگی آن را طی کنند همین مسیر بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس تکلیف مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید و نظر استاندار جهت رسیدگی امور حجاج در خراسان شمالی کمیته‌ای تشکیل شده تا به امور جانباختگان و مفقودان سریع تر رسیدگی شود.
نوروزیان تصریح کرد: هیئتی از مسئولان استان برای عرض تسلیت و پیگیری خواسته‌ها و دغدغه‌های خانواده‌های جان باختگان اعزام می‌شوند.
وی در ادامه اضافه کرد: همچنین هماهنگی هایی در مورد تشییع جنازه این حجاج و انجام مراسمی باشکوه در مرکز استان و شهرستان‌ها، و رسیدگی به امور مفقودان، مجروحان و مصدومان در جهت تسکین آلام و دردهای آن‌ها و رسیدگی به امور آنان و بازدید و سرکشی ازخانواده‌های جان باختگان در شهرستان‌ها توسط فرمانداری، امام جمعه شهرستان و سازمان حج و زیارت و استقبال از کاروان‌ها در مشهد از تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه است.

نظر شما