شناسهٔ خبر: 804749 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پس از انتقاد مالکی از "فواد معصوم"

واشنگتن: از رئیس جمهور عراق کاملا حمایت می‌کنیم

آمریکا روز یکشنبه پس از آنکه نوری مالکی نخست وزیر عراق گفت از فواد معصوم رئیس جمهور این کشور شکایت می کند، به حمایت از رئیس جمهور عراق پرداخت و در همین حال نیروهای عراقی نیز در پایتخت مستقر شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش  سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه، "ماری هارف" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد آمریکا از فواد معصوم به عنوان ضامن قانون اساسی عراق کاملا حمایت می کند.

هارف تصریح کرد : ما بر حمایت خود از روند انتخاب نخست وزیری در عراق حمایت می کنیم که بتواند از طریق اجماع ملی و حکومت کردن به گونه ای فراگیر ، آرمان های مردم این کشور را تحقق بخشد.

وی گفت: ما هرگونه تلاش را برای دستیابی به نتیجه از طریق توسل به زور یا سوء استفاده از قانون اساسی و روند قضایی رد می کنیم. آمریکا آماده است از یک دولت جدید و فراگیر در عراق به ویژه در مقابله با داعش حمایت کند.


مالکی از برنامه هایی برای شکایت علیه معصوم خبر داده است. وی اعلام کرد معصوم قانون اساسی عراق را دو بار نقض کرده و یکی از آنها کوتاهی در محول کردن وظیفه تشکیل دولت جدید به نخست وزیر منتخب است.

در همین حال نیروهای امنیتی عراق روز دوشنبه اعلام کردند تعداد زیادی از نیروهای پلیس ، ارتش و همچنین نیروهای ضد تروریسم در نقاط راهبردی بغداد مستقر شده اند.


انتهای پیام/

نظر شما