شناسهٔ خبر: 8032945 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جبهه جهانی مستضعفین | لینک خبر

تلاش رسانه‌های سعودی-صهیونیستی برای مقصر جلوه دادن ایران در حادثه منا

رسانه‌های سعودی-صهیونیستی در اقدامی اعجاب‌آور با انتشار اخبار دروغین و راه‌اندازی کمپین‌های گوناگون، حاجیان ایرانی را عامل کشته و زخمی‌شدن هزاران نفر در منا دانستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش جبهه جهانی مستضعفین، رسانه‌های عربستان در اقدامی عجیب، حاجیان ایرانی را عامل حادثه منا اعلام کردند.

سایت خبری " المواطن" عربستان نوشت، رسانه‌های سعودی با انتشار اظهار نظر چند شاهد عینی، تلاش می‌کنند تا حاجیان ایرانی را به عنوان مقصر این فاجعه معرفی کنند.

به عنوان نمونه این سایت به نقل از "خالد‌العازمی" حاجی کویتی نوشت، حاجیان ایرانی با ممانعت از تلاش نیروهای امنیتی عربستان در ساماندهی حجاج در مراسم رمی جمرات و تجمع و ایجاد مزاحمت در حرکت حاجیان این حادثه را به بار آوردند.

با وجود بایکوت اولیه اخبار این فاجعه توسط رسانه‌های سعودی، ابعاد بسیار گسترده حادثه آنان را برآن داشت تا به دنبال مقصر گشته و خط خبری ویژه‌ای را علیه ایران در پی بگیرند؛ سایت روزنامه " سبق" عربستان دراین‌باره نوشت، حاجیان ایرانی بدون توجه به دستورات نیروهای امنیتی مبنی بر بازگشت هر چه سریع‌تر از راه سوق‌العرب و سر دادن شعارهای سیاسی، سبب به وجود آمدن این حادثه شدند.

در همین راستا مطالب متعددی توسط سعودی‌ها در فضای شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.







خبرگزاری " فلسطین الان" نیز در همین رابطه گزارش داد، برخی اعراب حامی عربستان از جمله "ضاحی خلفان" رئیس پلیس سابق دبی با راه‌اندازی کمپینی در توییتر ضمن محکومیت سخنان سران جمهوری اسلامی ایران علیه عربستان در مورد حادثه منا، ایران را عامل قتل هزاران نفر در سوریه و عراق اعلام کردند!



این در حالی است که بنابر اعلام برخی منابع، بستن مسیر به دلیل عبور کاروان پسر پادشاه عربستان، عامل اصلی این حادثه دردناک بوده است.

آنچه مسلم است ازدحام حجاج به دلیل بسته شدن موقتی یکی از سه مسیر اصلی، این فاجعه را ایجاد کرده است و مسئولان سعودی به جای مقصر دانستن حجاج، باید به دنبال عوامل و مدیرانی که در بسته شدن این مسیر مهم نقش دارند باشند.

عدم عذرخواهی مسئولان سعودی از مردم و بی‌نظمی فاجعه‌بار در ساماندهی مجروحین که سبب افزایش شدید تلفات شده است از دیگر موضوعاتی که باید به طور جدی بررسی شود.

اما سکوت سران بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی در قبال این جنایت نیز نشان می‌دهد همچنان بسیاری از دولت‌مردان و حاکمان کشورهای اسلامی برای کسب منافع و قدرت بیشتر حاضرند از حقوق ملت خود بگذرند.

اعتراض گسترده مردم و دولت‌مردان جمهوری اسلامی ایران بار دیگر نشان داد که ایران همچنان علمدار مبارزه با ظلم و دیکتاتوری در جهان اسلام است و به همین دلیل نیز مورد هجمه گسترده رسانه‌های سعودی-صهیونیستی قرار گرفته است.

نظر شما