شناسهٔ خبر: 8020109 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

بیماران سرگردان در میان اعمال سلیقه بیمه ها

بیمارستان های خصوصی هنگام مراجعه بیماران به علت اعمال سلیقه متعدد بیمه های تجاری دچار مشکلات عدیده ای هستند، زیرا از طرفی نمی خواهند مراجعان خود را به علت نداشتن قرارداد، رد کنند و از سوی دیگر نداشتن قرارداد با بیمه ها مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بیمه تکمیلی و چالش های مالی بیمارستان های خصوصی در برنامه نبض سوم مهر بررسی شد.

دکتر نیک نیایی عضو هیئت مدیره بیماستان خصوصی با حضور در برنامه نبض گفت: 70 درصد بیماران در بیمارستان های خصوصی بیمه هستند و با توجه به آنکه بیمه ها در پرداخت خود تاخیر دارند، درآمد بیمارستان ها از 30 درصد باقیمانده ا ست.

وی تاکید کرد: بدهی بیمه ها سبب شده که بیمارستان های خصوصی با چالش مواجه شوند.

دکتر سعادت کیش دیگر مهمان برنامه نبض با بیان اینکه هر طرحی در هنگام اجرا با مشکلات و نقایصی روبروست گفت: وظیفه ماست که با شناسایی مشکلات راه حل هایی در این خصوص ارائه کنیم.

وی به بیمه های تجاری اشاره کرد و گفت: بسته های خدماتی درست شناسایی نشده است و همچنین سرانه مناسبی نیز در این خصوص تعیین نشده است و این موضوع به بروز مشکلات مالی بیمارستان های خصوصی منجر شده است.

وی افزود: بیمه شده با حساب اینکه دارای بیمه تکمیلی است به بیمارستان مورد نظر خود مراجعه می کند و هنگام تسویه حساب با مشکل پرداخت مواجه می شود.

دکتر نیک نیایی با بیان اینکه بیماران ابتدا به پزشکان در مطب ها مراجعه می کنند و معمولا مشکلی پیش نمی آید زیرا پیش از بستری شدن از قرارداد بیمه ها با بیمارستان مورد نظر خود مطلع می شوند گفت: کسورات بیمه و تعدیل هایی که توسط بیمه ها صورت می می گیرد مشکلات بسیاری را برای بیماران ایجاد می کند، و حذف برخی خدمات از بیمه مانند ریکاوری قانونی نیست و مشکل آفرین است.

دکتر سعادت کیش در ادامه برنامه گفت: تعهدات توسط وزارت رفاه بصورت کتابچه ای منتشر شد و تمامی تعهداتی که اطلاع رسانی شده است باید به عنوان اساسنامه مورد قبول واقع شود.

وی افزود: اسفندماه سال گذشته بازنگری در این کتابچه صورت گرفت اما بعد از عید 94 بازنگری مجددی روی آن صورت نگرفت.

نیک نیایی گفت: سازمان های بیمه تجاری بحث تکمیل درمان را رعایت نمی کنند و یک مقدار رسیدگی به اسناد سلیقه ای است و در بیمه ها و از نظر حرفه ای بودن دیدگاه های مختلفی در بیمه های تجاری دیده می شود و وظیفه بیمه مرکزی است که بر بیمه های تجاری نظارت داشته باشد تا تعهدات خود را رعایت کنند.

وی درباره نبود رویه واحد در بیمه های تجاری گفت: یکی عمل می کند و یکی اجرا نمی کند و با توجه به تعدد سلیقه در بیمه ها یا باید مریض را بخوابانیم که به نفع بیمه نیست یا باید قطع ارتباط کنیم.

اما دکتر سعادت کیش با بیان اینکه بیمه های تجاری نمی توانند مانند بیمه های پایه نظارت کنند و کسورات می زنند گفت: چون سرانه مناسبی محاسبه نشده است، هنگام پرداخت خسارت دچار مشکل می شوند.

نیک نیایی گفت: به رغم آنکه نماینده بیمه ها در بیمارستان ها حضور دارد اما باز هم کسورات می خور و متاسفانه بیمه ها هم بدهی خود را پرداخت نمی کنند و مشکلات بیماران بسیار زیاد است.

وی افزود: بیمه باید نقدی پرداخت کند و بعد باید هزینه را دریافت کند، و تاخیر در پرداخت ها مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

دکتر سعادت کیش گفت: یک بیمارستان خصوصی نمی تواند بدون قرارداد بستن با بیمه به کار خود ادامه دهد زیرا 80 درصد هزینه بیمارستان ها توسط بیمه پرداخت می شود.

در پاسخ به این اظهار نظر نیک نیایی هم گفت: 70 درصد هزینه بیمارستان های خصوصی  را باید بیمه پرداخت کنند که پرداخت ها با تاخیر و کسورات همراه است، به طوری که با گذشت هفت ماه از سال هنوز بدهی فروردین ماه پرداخت نشده است.

 

دانلود

نظر شما