شناسهٔ خبر: 8017996 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

آيت الله هاشمي رفسنجاني: دولت عربستان در قبال حادثه منا به دنياي اسلام توضيح دهد

صاحب‌خبر -

 رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتشار پيامي ضمن تسليت فاجعه مصيبت بار منا و کشته شدن تعدادي از مسلمانان گفت: مسوولان نظم اين مراسم عظيم در

دولت عربستان در قبال اين حادثه مسوولند و بايد به دنياي اسلام توضيح دهند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، در پيام آيت الله اکبر هاشمي رفسنجاني آمده است: تکرار مصيبت جانگداز حج امسال در عربستان و اين بار در منا و رمي جمرات و کشته و مجروح شدن جمع زيادي از حجاج مظلوم بيت الله الحرام ،بويژه هم ميهنان عزيزمان، دل همه مسلمانان و مردم غيور کشورمان را به درد آورد و جهان اسلام را به عزا نشاند.

در ادامه اين پيام بيان شده است: اگرچه مرگ مظلومانه حجاج خانه خدا در احرام، آنهم قبل از اتمام اعمال حج و در منا به مصداق آيه «و من يخرج من بيته مهاجرا الي الله و رسوله ثم يدرکه الموت فقد وقع اجره علي الله» اجر عظيمي در بارگاه الهي دارد؛ اما از تقصيرو سومديريت مسولان نظم اين مراسم عظيم در دولت عربستان کم نمي شود ودرقبال آن مسوولند و بايد براي دنياي اسلام توضيح دهند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين پيام با نهايت تاسف و تاثر ضمن همدردي، اين فاجعه غمبار را به همه مسلمانان، مردم عزيز ايران و به ويژه خانواده هايي که عزيزانشان را از دست داده اند صميمانه تسليت گفت و براي مجروحان و مصدومان اين حادثه از درگاه خداوند آرزوي سلامت وبهبودي کامل کرد.

آيت هاشمي رفسنجاني در اين پيام تاکيد کرده است: انتظار مي رود مسوولان ذيربط در دولت وهمه سازمان ها وارگانهاي درماني، امدادي و پشتيباني در اسرع وقت، اقدامات لازم و فوري را براي کاستن از ابعاد اين فاجعه وکاهش آلام داغ ديدگان ومجروحان به عمل آورند.

به گزارش ايرنا، درحادثه مرگباري که صبح پنجشنبه دوم مهرماه جاري در اثر ازدحام جمعيت در رمي جمرات در منا رخ داد، صدها نفر از حجاج جان خود را از دست دادند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي درپي فاجعه مصيبت بار در منا که در آن جمع کثيري از ميهمانان الهي جان خود را از دست دادند با صدور پيامي ضمن ابراز همدردي با مصيبت ديدگان اين حادثه اندوهبار و تسليت به بازماندگان آنان تاکيد کردند: دولت سعودي موظف است مسووليت سنگين خود را در اين حادثه تلخ پذيرفته و به لوازم و قاعده حق و انصاف عمل کند، ضمن اينکه مديريت غلط و اقدامات ناشايسته اي که عامل اين فاجعه بوده است نيز نبايد از نظر دور بماند.

ايشان همچنين در کشور سه روز عزاي عمومي اعلام کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما