شناسهٔ خبر: 8013185 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فاجعه مصيبت‌بار منا/ 25 زائر مصدوم ايراني شناسايي شدند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / علمی و فرهنگی 1111 1394/07/03
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تعداد 25 زائر ایرانی مصدوم در بیمارستان های مکه و جده امروز شناسایی شدند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سعید اوحدی در گفتگو با بخش خبری نیمروزی درباره آخرین وضعیت حجاج ایرانی پس از فاجعه منا افزود: پیام مقام معظم رهبری موجب تسلای خاطر بازماندگان و حجاج در مکه شد؛ بستگان جان باختگان در کاروان‌ها منتظر مشخص شدن وضعیت انتقال اجساد هستند.
وی درباره آمار جان باختگان حادثه منا گفت: منابع رسمی عربستان آمار جان باختگان را به مرز 1500 نفر اعلام کرده اند اما منابع غیررسمی و موثق این تعداد را نزدیک به مرز 2000 نفر اعلام کرده اند.
اوحدی درباره نحوه رسیدگی سعودی ها به مجروحان این حادثه افزود: با توجه به حجم زیاد مصدومان کار درمانی با کندی انجام می‌شود.
رئیس سازمان حج و زیارت ایران گفت: تعداد جان باختگان زائران ایرانی همان 131 نفر هستند، اما تعداد مجروحین به 85 نفر رسیده است، ضمن آنکه 25 نفر مصدوم هم در مکه و جده شناسایی شده اند.
وی در خصوص آمار مفقودین حادثه افزود: شناسایی تعداد دقیق حجاج مفقود کار ساده نیست، اما براساس تشکیل چهار کمیته بررسی امروز مجوز گرفته شد تا اعضای این کمیته ها برای سرکشی به بیمارستان‌ها اقدام کنند.
اوحدی گفت: تا ساعت پنج عصر دیروز امکان حضور در محل حادثه وجود داشت، اما با ورود ارتش عربستان اجازه دسترسی داده نشد و حتی پزشکان ایرانی هم نتوانستند در محل حادثه حاضر شوند، هم اکنون کمیته رسیدگی در شهرهای جده، منا، مکه و طائف مستقر هستند.
وی افزود: کارها خوب پیش می رود؛ این کمیته به ریاست سفیر ایران در عربستان و معاون سازمان حج و زیارت فعالیت دارند، ما اسامی جان باختگان را داده ایم تا تشریفات قانونی برای انتقال آن ها به کشور انجام شود.
صدا و تصویر دارد.

نظر شما