شناسهٔ خبر: 8011240 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

پيام آيت‌الله هاشمي رفسنجاني:

دولت عربستان در فاجعه منا مقصر است

موج - آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پيامي به مناسبت فاجعه مصيبت بار منا نوشت: دولت عربستان در اين فاجعه مقصر است و بايد به دنياي اسلام پاسخگو باشد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، در پي فاجعه مصيبت بار منا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيامي صادر کردند. متن پيام بدين شرح است:
بسم الله الرحمن ارحيم
تکرار مصيبت جان گداز حج امسال در عربستان و اين بار در منا و رمي جمرات و کشته و مجروح شدن جمع زيادي از حجاج مظلوم بيت الله الحرام؛ به‌ويژه هم‌ميهنان عزيزمان، دل همه مسلمانان و مردم غيور کشورمان را به درد آورد و جهان اسلام را به عزا نشاند.
اگرچه مرگ مظلومانه حجاج خانه خدا در احرام؛ آن‌هم قبل از اتمام اعمال حج و در منا به مصداق آيه «و من يخرج من بيته مهاجرا الي الله و رسوله ثم يدرکه الموت فقد وقع اجره علي الله» اجر عظيمي در بارگاه الهي دارد، اما؛ از تقصير و سوءمديريت مسوولان نظم اين مراسم عظيم در دولت عربستان کم نمي‌شود و در قبال آن مسوولند و بايد براي دنياي اسلام توضيح دهند.
اينجانب با نهايت تأسف و تأثر؛ ضمن همدردي، اين فاجعه غمبار را به همه مسلمانان؛ مردم عزيز ايران و به ويژه خانواده‌هايي که عزيزانشان را از دست داده‌اند؛ صميمانه تسليت مي گويم و براي مجروحان و مصدومان اين حادثه از درگاه خداوند آرزوي سلامت و بهبودي کامل دارم.
انتظار مي‌رود مسوولان ذي‌ربط در دولت و همه سازمان‌ها وارگانهاي درماني، امدادي و پشتيباني در اسرع وقت، اقدامات لازم و فوري را براي کاستن از ابعاد اين فاجعه و کاهش آلام داغ ديدگان و مجروحان به عمل آورند.
اکبر هاشمي رفسنجاني
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام

نظر شما