شناسهٔ خبر: 8002056 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمیته حقیقت‌یابی از جهان اسلام عدم لیاقت خاندان آل سعود را در مناسک حج روشن کند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کمیته حقیقت‌یابی از جهان اسلام باید با بررسی حوادث خونین مکه عدم شایستگی مدیریت حج توسط خاندان آل سعود روشن کند.

صاحب‌خبر -
کمیته حقیقت‌یابی از جهان اسلام عدم لیاقت خاندان آل سعود را در مناسک حج روشن کند
"منصور حقیقت‌پور" عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فاجعه امروز در سرزمین منا و کشته شدن بیش از 300 نفر حجاج در رمی جمرات اظهار کرد: کمیته حقیقت‌یابی از جهان اسلام باید با بررسی حوادث خونین اخیر مکه عدم لیاقت و شایستگی مدیریت حج را توسط خاندان آل سعود روشن کند.

نماینده اردبیل، سرعین و نمین تصریح کرد: بعد از حادثه سقوط جرثقیل در مکه و کشته شدن زائران مسلمان، عدم لیاقت عربستان سعودی در اداره مناسک عظیم حج مشخص شد.

وی ادامه داد: جهان اسلام اکنون باید با ساز و کاری جدی به دنبال آن باشد که مکه و مدینه را به عنوان منطقه آزاد اسلامی اعلام کند تا با مدیریتی صالح و شایسته در دوران حج، مسلمانان از امنیت بالا برخوردار شوند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: جنایات تاسف‌بار عربستان در یمن و استمرار این جنایت در ماه حرام خود بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی این دولت را ماه‌هاست که به اثبات رسانده و اتفاقات حج امسال نیز مزید بر علت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما