شناسهٔ خبر: 7986598 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مراکز درمانی و بدقولی بیمه ها

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بدقولی بیمه ها در پرداخت بدهی هایشان به دانشگاه‌های علوم پزشکی، داروخانه ها و مراکز بهداشتی درمانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر ایرج حریرچی در حاشیه دوازدهمین کنگره بیهوشی، مراقبت های ویژه و درد در جمع خبرنگاران درباره قول وزارت رفاه و بیمه ها به وزیر بهداشت برای پرداخت بدهی های خود تا آخر شهریور گفت: تا این لحظه این اتفاق نیافتاده است؛ اما امیدواریم طی یکی دو هفته دیگر بخشی از بدهی هایشان را پرداخت کنند.


وی بدهی بیمه ها به نظام سلامت را 4 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: البته این رقم تا قبل از اول شهریور بود و اکنون بیشتر شده است.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدود دو هفته قبل در حاشیه گردهمایی مدیران ارشد بیمه سلامت که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشت به خبرنگاران گفت: وزارت رفاه و بیمه ها قول داده اند تا پایان شهریور بدهی خود را به دانشگاه های علوم پزشکی،‌ داروخانه ها و مراکز بهداشتی و درمانی پرداخت کنند.


دکتر هاشمی از پرداخت کارانه و معوقات پزشکان و پرستاران در صورت تسویه حساب بیمه ها خبر داده بود.

اکثر شاخص‌های سلامت وضعیت مطلوبی ندارد


قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اکثر شاخص های سلامت در ایران علیرغم تعریف و تمجیدهای ما از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست گفت: در حال حاضر کشورمان رتبه 12 تا 16 منطقه در شاخص‌های سلامت را داراست.


حریرچی گفت: متخصصین بیهوشی پاک‌دست‌ترین افراد جامعه هستند، با این حال باید دقت خود را افزایش دهند.


وی ابراز امیدواری کرد که کتاب تعرفه‌ها به اصلاح سالانه برسد، چون هیچ دیکته نانوشته‌ای غلط ندارد و حتما باید این کتاب اصلاح شود.


حریرچی افزود: این اصلاح باید با توجه به موضوعاتی که پیش می‌آید و اشتباهات گذشته انجام شود، البته فراموش نکنیم که تعرفه‌گذاریی یک نوع سیاست‌گذاری در کشور نیز محسوب می‌شود.


وی گفت: در میان 22 کشور منطقه از نظر اکثر شاخص‌های سلامت رتبه 12 تا 16 را داریم و در جهان نیز رتبه ما 92 تا 140 است که این موضوع اصلاً مطلوب مردم، رهبری و جامعه پزشکی نیست.


قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه کشور باید در سال 1404 در شاخص‌های سلامت رتبه اول منطقه را داشته باشد افزود: نظام سلامت ما یک جایی ایراد داشت، به‌طور مثال پرداخت از جیب مردم در دنیا 18.9 و در منطقه 36 درصد بوده است، درحالی که پرداختی جیب مردم ایران بیش از 60 درصد بود.


حریرچی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت این پرداختی به زیر 10 درصد رسیده است.


قائم مقام وزیر بهداشت افزود: نظام تحول سلامت به تأیید سازمان جهانی بهداشت رسیده است و امیدواریم همگی دست به‌ دست هم دهیم تا به خوبی پیش برود.

نظر شما