شناسهٔ خبر: 787795 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تجمع جامعه پزشکی ایران در حمایت از مردم غزه

جامعه > سلامت - جامعه پزشکی کشور بعدازظهر امروز شنبه با تجمع در میدان فلسطین تهران و به طور همزمان در سراسر کشور کشتار بیرحمانه مردم غزه را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ سپید پوشان کشور در پایان این تجمع بزرگ طی قطعنامه ای حملات رژیم اشغالگر فلسطین را علیه مردم مظلوم و بی دفاع غزه محکوم کرده و این اقدام آنان را مصداق جنایات جنگی و نسل کشی اعلام کردند.

جامعه پزشکی کشور در این بیانیه آمادگی خود را برای اعزام تیم های تخصصی درمانی و ارسال تجهیزات پزشکی و دارویی به غزه اعلام کردند.

متن کامل این قطعنامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قطعنامه تجمع بزرگ جامعه پزشکی در حمایت از مردم مقاوم غزه

وعد الله الّذين آمنوا منكم و عملواالصّالحات ليستخلفنّهم في الارض كمااستخلف الّذين من قبلهم و ليمكنّنّ لهم دينهم الّذي ارتضي لهم و ليبدّلنّهم من بعد خوفهم امناً يعبدونني لايشركون بي شيئاً (نور-55)

حملات و تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر فلسطین به نوار غزه در حالی تداوم يافت که جامعه جهانی و سازمانهای حمایت از حقوق بشر در سکوتی مرگبار چشم خود را بر روی جنایات رژیم صهیونیستی بسته و از هرگونه اقدام بازدارنده سر برتافتند.

حمله اشغالگران صهیونیست به گروه های امدادی و بیمارستانها منع دسترسی به کمک های انسانی و ایجاد مانع فراروی اقدامات آن ها، استفاده از محاصره به عنوان روش جنگی برای به قحطی کشاندن مردم غیر نظامی غزه و جلوگيري از خروج مجروحان و ورود نيروهاي پزشكي تخصصي، تخریب گسترده اماکن مسکونی و محیط زیست­ از بارزترین نمادهای ارتکاب جنایات جنگی توسط ارتش رژیم صهیونیستی است که در طول سي روز مقاومت مردم مظلوم غزه رقم خورد و مع الاسف محاصره ظالمانه هنوز ادامه دارد.

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت غزه، در این حملات تا کنون 1865 فلسطینی که اغلب آنها غیر نظامی و از جمله صدها كودك، 243 زن و قريب به يكصد سالخورده هستند شهید شده اند و نزديك به 10 هزار نفر از فلسطینی ها مجروح شده اند. گزارش پزشکان اروپایی در غزه تاکید می کند که 80 تا 90 درصد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه از شهروندان و یک سوم آنها نیز زن و کودک می باشند.

رژیم صهیونیستی به بیش از 35 آمبولانس، 17 بیمارستان و 102 نفر از کارکنان امدادرسان حمله كرده که در پی این حملات 19 نفر از کارکنان امدادی و پزشکی شهید شده اند و به علت بمباران های اسرائیل 10 بیمارستان در غزه به اجبار بسته شد و حتي مدارس سازمان ملل نيز از اين حملات در امان نماند.

ما جامعه پزشکی ایران، ضمن محکوم نمودن حمله ددمنشانه صهیونیست ها علیه مردم فلسطینی به ویژه زنان و کودکان مظلوم و بی­ دفاع، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را مصداق «جنایات جنگی» و نسل کشی مي دانيم و در ادامه تماسها و نامه هاي ارسالي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به مجامع جهانی حقوق بشر، سازمان بهداشت جهانی، يونيسف، ديگر آژانسهاي وابسته به سازمان ملل و نيز کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و سایر نهادها و سازمانهای های بین المللی كه متأسفانه با بي­ عملي مجامع روبرو بوده است، از آنها می­ خواهیم با پرهیز از اعلام مواضع خنثی و بی­ اثر، در راستای محکومیت و مجازات سران رژیم جعلی صهیونیستی به عنوان جنایتکاران جنگی اتخاذ تصمیم های جدی و عملی را در دستور کار خود قرار دهند.

 لذا ما اعلام می داریم:

1- از صلیب سرخ جهانی خواستاریم زمینه اعزام نیروهای تخصصی بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی و دارویی به غزه و انتقال مجروحان را فراهم نماید؛

2- بیمارستان­ها و مراکز درمانی کشور ایران جهت پذيرش و ارائه خدمت به مجروحین و مصدومین غزه از لحاظ درمانی بهداشتی و توانبخشی اعلام آمادگی کامل می نمایند؛

3- جامعه پزشکی ایران جهت ارسال تجهیزات پزشکی و دارویی بهداشتی به منطقه غزه به مقدار مورد نیاز و در اسرع وقت حمايت مالي و فني می نماید؛

4- جامعه پزشکی ایران جهت اعزام به منطقه مظلوم غزه در قالب تیم های درمانی تخصصی و بیمارستانی اعلام آمادگی می نماید؛

5- جامعه پزشکی ایران آماده است تا با دایر نمودن بیمارستان­های صحرایی و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در منطقه مقاوم غزه اقدام نماید؛

6- جامعه پزشکی ایران آماده است در زمينه آموزش نيروهاي تخصصي فلسطين بويژه نوار غزه در سطوح مختلف تخصصي پزشكي اقدام نمايد؛

7- در خاتمه رژیم صهیونیستی باید بداند که قدرت توخالی و پوشالی آن رژیم تعیین کننده و اداره کننده این نبرد نابرابر نخواهد بود بلکه رزمندگان، زنان و کودکان فلسطین مثل همیشه پیروز میدان خواهند بود چرا که دریافته اند تنها مقاومت و پافشاری بر اعتقادات رمز ماندگاری و اقتدار است.

 و سيعلم الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون

 تجمع جامعه پزشکی نشان دهنده حساسیت آنها به مراقبت از جان انسان هاست/همدلی با مردم غزه یک ضرورت است
دکتر هاشمی گفت: این تجمع نشان دهنده حساسیت جامعه پزشکی به مهم ترین رسالت خود که همان مراقبت از جان انسان هاست، می باشد.

دکتر سید حسن هاشمی بعد از ظهر امروز شنبه با شرکت در تجمع بزرگ جامعه پزشکی کشور در حمایت از مردم غزه در میدان فلسطین تهران که به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد، گفت: در حالیکه حدود یک ماه است که از حملات وحشیانه به غزه مظلوم می گذرد مردم شریف ایران از همان ساعات نخستین با الهام از دین مقدس اسلام و با آموزه هایی که از رهبر فقید انقلاب اسلامی؛ امام خمینی(ره) دارند و همچنین باتاکید مقام معظم رهبری، همدلی و همراهی با برادران و خواهران ایمانی خود را اعلام نمودند.

وزیر بهداشت ضمن اعلام انزجار از کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: همدردی با مردم غزه یک ضرورت است و جامعه پزشکی همانطور که در دوران دفاع مقدس، سالهای متمادی به مداوای مجروحان پرداخته اند اکنون نیز آمادگی خود را برای کمک به مردم مظلوم غزه به ویژه زنان و کودکان بی دفاع اعلام نموده اند.

وی گفت: از آغاز تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی، تعداد زیادی از پزشکان ، پرستاران، پیراپزشکان و گروه های پزشکی بخش دولتی و خصوصی برای امداد رسانی به مجروحین و مصدومین و ارسال وسایل و تجهیزات پزشکی به آن مناطق اعلام آمادگی کردند.

دکترهاشمی در ادامه گفت: مردم شریف ایران همیشه در همه زمینه ها حضور خود را نشان داده اند و امروز اگر چه با فاصله و بطور نمادین در سراسر کشور حضور پیدا کرده اند و در این رخداد و اتفاق مهم که متاسفانه نه تنها در غزه بلکه در کشورهای اسلامی دیگر در حال تکرار و نشان از اسلام ستیزی منادیان حقوق بشر است، ابراز همدردی کرده اند.

وزیر بهداشت گفت: من به سهم خود از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران، از این همراهی جامعه پزشکی که یادآور و تکرار خاطرات صحنه های نبرد در دوران دفاع مقدس است، صمیمانه تشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه دولت ایران از همان ساعات آغازین این حملات را محکوم کرد، گفت: وزارت بهداشت مامور شده است که برای امداد رسانی به مجروحین و زنان فلسطینی از انجام هرگونه تلاشی که در توان دارد فرو گذار نکند.

دکتر هاشمی گفت: وزارت بهداشت برای حمایت از مجروحان غزه اقدامات و پیگیری های زیادی با سازمان بهداشت جهانی، وزرای بهداشت کشورهای اسلامی و همسایه و الجزایر و نهادهای دیگری که با فلسطین در تماس هستند، اقدامات خوبی انجام داده است.

دکتر هاشمی در ادامه گفت: از همان ابتدا خط پروازی برای انتقال کمکها و برگرداندن مصدومین به بیمارستان ها اعلام آمادگی کرده و حتی بیمارستان های خصوصی نیز برای شرکت در این امر خداپسندانه اعلام همکاری کرده اند.

وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد که با باز شدن مسیرهای ارتباطی بتوانیم عملا این ابراز احساسات را در قالب کمک به برادران و خواهران فلسطینی برسانیم.

دکتر هاشمی از حضور پرشور جامعه پزشکی؛ سازمان نظام پرستاری، سازمان نظام پزشکی، انجمن ها و نهادهای جامعه پزشکی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، سازمان تامین اجتماعی، سازمان بسیج جامعه پزشکی، دانشگاههای علوم پزشکی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزرای بهداشت گذشته و دیگر مجموعه های وابسته به نظام سلامت صمیمانه تشکر کرد.

گفتنی است، تجمع سپید پوشان کشور با حمایت و حضور جمع گسترده مجموعه های دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران، بقیة الله، ارتش، شاهد، دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان نظام پزشکی،سازمان نظام پرستاری، سازمان تامین اجتماعی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، بسیج جامعه پزشکی، سازمان پزشکان مسلمان بدون مرز، انجمن های علمی و صنفی جامعه پزشکی با شعار «غزه مقاوم- اسرائیل کودک کش» به طور همزمان برگزار شد. 

پیام تشکر و قدردانی وزیر بهداشت از تجمع پرشور جامعه پزشکی در حمایت از مردم مظلوم غزه
دکتر سید حسن هاشمی در پیامی از تجمع پرشور جامعه پزشکی در حمایت از مردم مظلوم غزه تشکر و قدردانی کرد.

دکتر هاشمی،با تحسين اين همدلي و همراهي آحاد جامعه پزشكي در مقابل سكوت مدعيان حقوق بشر، از حضور پرشور سپید پوشان جامعه پزشکی که با تجمع خود آمادگی خود را برای امدادرسانی و کمک به مجروحین و مصدومین و درخواست از سازمان‌های بین‌المللی به منظور بازکردن مسیری برای امدادرسانی به این مردم مظلوم اعلام کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

در این پیام وزیر بهداشت از وزرای بهداشت ادوار گذشته، اعضاء کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، دانشجویان، اساتید دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان نظام پزشکی،سازمان نظام پرستاری، سازمان تامین اجتماعی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، بسیج جامعه پزشکی، سازمان پزشکان مسلمان بدون مرز، انجمن های علمی و صنفی جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی، دانشگاه بقیه الله ، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، انجمن پزشکان عمومی به جهت حضور پرشور در تجمع بزرگ جامعه پزشکی در میدان فلسطین تشکر و قدردانی کرد.

وزیر بهداشت همچنین از خبرگزاری ها و مطبوعات، به ویژه سازمان صداوسیما به جهت پوشش گسترده و مناسب خبری این تجمع قدردانی کرد.
47282

برچسب‌ها:

نظر شما