شناسهٔ خبر: 78625254 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

کربلایِ لبنان و رسالت امروز ما

حزب‌الله قهرمان بخش مهمی از وجود جبهه مقاومت اسلامی و به راستی که پاره‌ای از جان ماست و بر این اساس نمی توانیم و حق نداریم که نسبت به سرنوشت آن بی‌تفاوت و یا حتی کم تفاوت باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، آنچه مسلم است این‌که در کوران شدید یک جنگ نابرابر و ناعادلانه، حزب الله لبنان تصمیم قاطع خود را گرفته است. این را باید از زبان دبیرکل آن به درستی فهم و درک کرد، آن جا که با صراحت بیان داشت: "حتی اگر هیچ‌کس از ما باقی نماند و تهدید به مرگ متوجه ما باشد، ما به تکلیف خود عمل می‌کنیم و از مرگ هراسی نداریم... ما تصمیمی کربلایی گرفته‌ایم و این تصمیم همچنان پابرجاست. "

رزمندگان مقاومت اسلامی در لبنان، این روزها و ساعات بیش از هر زمان دیگری به این سخن معروف فرمانده و رهبر شهید خود، "سید حسن نصرالله" باور پیدا کرده‌اند که "شهادت طلبی قوی‌ترین سلاح در برابر دشمن است" و این که در این مسیر نباید از تجهیزات و نفرات و زرادخانه دشمن صهیونی، هراسی به دل راه داد، وقتی راه و هدف مشخص است و پیروزی و یا شهادت، "احدی الحسنین" است

آری! دلاورمردان حزب الله و مردم وفادار به آرمان‌های این حزب الهی عمیقاً به کلام مولا و مقتدایشان حضرت سیدالشهدا(ع) ایمان دارند که فرمود: "مرگ سرخ و شهادت در راه خدا پلی است که شما را از مشکلات و سختی ها به سوی بهشت و نعمت های جاویدان انتقال می دهد. "

اینک که در میانه این نبرد و معرکه تمام عیار، رزمندگان مقاومت با روحیه‌ای کربلایی مقابل اسرائیلی‌های خبیث و همیشه متجاوز، صف‌آرایی کرده‌اند و حتی به مناسبت ایام ماه محرم، نام عملیات جدید خود را "عاشورا"، وظیفه ما که دل در گرو سالار شهیدان داریم این است که از حمایت آن ها غافل شده و به هر طریق که می‌توانیم به یاری آن‌ها بشتابیم.

نبرد جنوب لبنان بیش از هر چیز دیگری نمایانگر و ترجمان جنگ اراده و ایمان و نشانه‌ای از قدرت و صلابت مقاومت است و این که به هر حال هزینه جنگیدن به مراتب کمتر از هزینه سازش و تسلیم است و این بزرگترین درسی است که مردم مقاوم لبنان و حزب الله عزیز و پرافتخار از کلام و رهنمود امام و قائد شهیدمان حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای آموخته‌اند.

در این سوی قضیه باید دید که وظیفه و رسالت ما در مشاهده این نبرد خونین و همه جانبه چیست؟. به هر حال حزب‌الله قهرمان، بخشی از وجود جبهه مقاومت و به راستی که پاره‌ای از جان ماست، چه آن که سال‌هاست که اشک و لبخند مردمانش با اشک و لبخند ما در همین آمیخته است و از این رو ما نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت و یا حتی کم تفاوت باشیم

سوالی که در برابر هر وجدان آزاده ای مطرح است این که؛ چگونه می‌توان آتش را در خانه‌ی برادر دید و خود را بی‌تفاوت نشان داد؟ چگونه می‌توان زخم را بر پیکر لبنان دید و احساس نکرد که این جراحت بر تنِ ما نیز نشسته است!؟

رزمندگان حزب الله و مردم شیعه مقاوم لبنان هفته‌ها و بلکه ماه‌هاست که نشان داده اند، راه حسینی، راه ایستادگی و تحقق عزت است و ایستادگی تنها راه رسیدن به پیروزی قطعی به شمار می‌رود، با این حال ما هم وظیفه مهمی از حیث انسانی، دینی و انقلابی برعهده داریم و نباید بگذاریم که آن ها در مواجهه با دشمنِ تا بن دندان مسلح و در عین حال عهدشکن، تنها و غریب باقی بماند، آن هم وقتی که گویا مهر سکوت رضایت آمیز از قبال این همه جنایت در جنوب لبنان بر سازمان های بین المللی خورده است.

سید محمدمهدی موسوی