شناسهٔ خبر: 7701433 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در جمع خبرنگاران

شمخانی: پاسخ قاطع تهران به هر تحریمی که منجر به بازیابی فشار بر ایران شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه جمهوری‌خواهان بعد از شکست در سنا به دنبال جبران این شکست هستند، تصریح کرد: به هر نوع تحریمی که منجر به بازیابی فشار بر ایران شود، پاسخ قاطع خواهیم داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز (شنبه) در حاشیه مراسم ختم برادر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و در جمع خبرنگاران درباره جلوگیری از نفوذ غرب با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت: نفوذ در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی موضوعی است که قبل از برجام همه تلاش‌های غربی‌ها در این جهت دنبال می‌شد که بتوانند در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ایران نفوذ کنند.

وی افزود: مقابله با آن راه‌های سلبی و ایجابی دارد که به طور قطع واکسینه کردن جامعه در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به کارگیری اقتصاد مقاومتی و تأکید بر حفظ استقلال در حوزه سیاسی، نقاط ایجابی فراوانی دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: الحمدالله همه اقشار ملت در طول 37 سال به این موضوع حساسیت داشته و حاکمیت هم به دنبال آن بوده است که با حساسیت لازم قدرت ایجابی را حفظ کند.

وی گفت: امیدواریم بعد از برجام همه نفوذ‌های غرب منجر به ناکامی شود.

شمخانی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص تلاش جمهوری‌خواهان برای رد برجام در آمریکا عنوان کرد: جمهوریخواهان بعد از شکست در سنا به شکل طبیعی و با لابی صهیونیست‌ها به دنبال جبران شکست خود بوده‌اند و هر نوع تحریمی که منجر به بازیابی فشار بر ایران شود به طور طبیعی از جانب جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطع خواهد داشت.

شمخانی در خصوص برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) نیز گفت: برجام به هر شکلش چه بخواهد به عنوان یک ابزار در اختیار جناح خاصی قرار گیرد و یا اینکه بخواهد به عنوان ابزاری جهت حذف یک جریان قرار گیرد، بزرگ‌ترین آفت ضد انسجام ملی است که باید همه به آن توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما