شناسهٔ خبر: 7687139 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاري هفدهمين جشن خانه سينما با حضور وزير ارشاد

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / فرهنگی 1111 1394/06/21
هفدهمین جشن خانه سینما با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درعمارت مسعودیه تهران برگزار شد و برگزیدگان این جشن در رشته های مختلف معرفی شدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، در این مراسم در بخش عنوان بندی دیپلم افتخار به «رخ دیوانه» ساخته فراز اسکندری ، در بخش پوستر، اهدای تندیس به بابک یادگاران برای «ماهی و گربه»، در بخش تیزر دیپلم افتخار به فیلم «خانوم» ساخته محراب مشهدبان، در بخش آنونس اهدای تندیس به فیلم «سیزده» ساخته مهدی سعدی و در بخش عکس دیپلم افتخار و اهدای تندیس به ایران انتظام برای فیلم «تابو» اهدا شد.
در این مراسم نیز از پرویز شاهین خو بازیگر سینما به پاس سال ها فعالیت در سینما تجلیل شد. در حالی که به مناسبت 100 سالگی وی از این بازیگر تجلیل شد وی در سخنانی اشاره کرد که من 106 سال دارم.
همچنین در این مراسم، در بخش استعداد تازه ، تندیس و دیپلم افتخار به جمشید محمودی کارگردان «چند متر مکعب عشق» به عنوان فیلم اولی ، در بخش بهترین جلوه های بصری تندیس و دیپلم افتخار به بهنام خاکسار برای فیلم «مهمان داریم»، در بخش بهترین جلوه های ویژه میدانی تندیس و دیپلم افتخار به حمید رسولیان برای فیلم «نهنگ عنبر»، در بخش بهترین چهره پردازی تندیس و دیپلم افتخار به سعید ملکان برای «نهنگ عنبر» ، در بخش بهترین صدابرداری تندیس و دیپلم افتخار به پرویز آبنار برای «ماهی و گربه» و در بخش بهترین صداگذاری تندیس و دیپلم افتخار به امیرحسین قاسمی برای «در دنیای تو ساعت چند است؟» تعلق گرفت.
در بخش بهترین طراحی لباس تندیس و دیپلم افتخار به ایرج رامین فر برای فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»، در بخش بهترین طراحی صحنه تندیس و دیپلم افتخار به آبتین برقی برای «چند متر مکعب عشق»، در بخش بهترین نقش مکمل زن تندیس و دیپلم افتخار به پانته آ پناهی ها برای فیلم «گس»، در بخش بهترین نقش مکمل مرد تندیس و دیپلم افتخار به نادر فلاح برای بازی در «چند متر مکعب عشق» و در بخش بهترین تدوین تندیس و دیپلم افتخار به سپیده عبدالوهاب برای «چند متر مکعب عشق» اهدا شد.
همچنین در بخش بهترین موسیقی تندیس و دیپلم افتخار به کریستف رضاعی برای فیلم «ماهی و گربه»، در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن تندیس و دیپلم افتخار به مریلا زارعی برای «شیار 143»، در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد تندیس و دیپلم افتخار به ساعد سهیلی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»، در بخش بهترین فیلمبرداری تندیس و دیپلم افتخار به همایون پایور برای فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»، در بخش بهترین فیلمنامه تندیس و دیپلم افتخار به جمشید محمودی برای «چند متر مکعب عشق»، در بخش بهترین کارگردانی تندیس و دیپلم افتخار به جمشید محمودی برای فیلم «چند متر مکعب عشق» و در بخش بهترین فیلم تندیس و دیپلم افتخار به نوید محمودی برای «چند متر مکعب عشق» رسید.
اجرای این مراسم را احسان کرمی برعهده داشت.
همایون اسعدیان دبیر هفدهمین جشن خانه سینما در این مراسم در ابتدای سخنان خود به درگذشت ایرج کریمی منتقد ، نویسنده و کارگردان سینمای ایران اشاره و یاد او را زنده کرد.
وی همچنین از رسانه ای که اعلام کرده بود در آرای جشن خانه سینما دست کاری صورت گرفته است، انتقاد و آنها را به رعایت اخلاق توصیه کرد.
هفدهمین جشن خانه سینما با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، جمعی از مدیران سینمایی و همچنین اهالی سینما برگزار شد.
خانواده شهید صیاد شیرازی ، شهید موسی نامجو ، شهید شیرودی، شهید غلامرضا یزدانی، شهید اندرزگو، شهید تهرانی ‌مقدم و امیر سرتیپ حیدری جانشین نیروی زمینی ارتش و پیر هادی عضو شورای شهر تهران از مهمانان این مراسم بودند.
صدا وتصویر دارد.

نظر شما