مسعود پلمه امروز (شنبه) در نشست خبری پنجمین همایش توسعه دریا محور، حکمرانی و سرمایهگذاری در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: به این منظور همه زیرساختها، نرمافزارها و منابع انسانی در حوزه بخش خصوصی از جامعیت لازم برخوردار است.
وی بیان داشت: اکنون حلقه مفقوده در این کریدور، ارتباط سختافزاری ریلی در مسیرهای رشت- آستارا و زاهدان- چابهار است که مطابق وعدههای داده شده خط ریلی زاهدان- چابهار تا پایان امسال به بهرهبرداری خواهد رسید.
پلمه ادامه داد: همچنین با توجه به توافق ایران و روسیه، اتصال ریلی رشت- آستارا طی ماههای آینده اجرایی خواهد شد و مدت زمان اجرای دو سال برای آن در نظر گرفته شده است.
رئیس پنجمین همایش بینالمللی توسعه دریا محور حکمرانی و سرمایهگذاری در ادامه با اشاره به فعال شدن مکانیسم ماشه اظهار داشت: اسنپ بک فقط یک عبارت تحریمی بود که پس از چند سال به ادبیات تحریمها بازگشت و در حد فاصل دو تحریم گذشته محدودیتهای فعالیتهای کشتیرانی ایران تشدید نشد.
وی ادامه داد: با وجود این، تحریمها منجر به افزایش هزینههای ما شده و مدت زمان دستیابی به اهداف برنامههای ما را افزایش داده است.
این مقام صنفی تصریح کرد: تحریمها مانع اصلی فعالیتهای ما نیست اما گلوگاههایی را به وجود آورده است که شرایط نامساعد اقتصادی ما را تشدید میکند؛ با این حال از تجارب خوبی برای بیاثر کردن تحریمها برخوردار هستیم.

به گزارش ایرنا، پنجمین نمایش ملی و نمایشگاه جانبی توسعه دریا محور، حکمرانی و سرمایهگذاری، بزرگترین گردهمایی سالانه مدیران، کارشناسان، سرمایهگذاران و فعالان صنایع دریایی و بندری کشور در بخش خصوصی است. این رویداد بستری برای تبادل دانش معرفی فناوریها و ارائه فرصتهای سرمایهگذاری در حوزههای حمل و نقل دریایی، بنادر، لجستیک و توسعه منطقه ساحلی فراهم میآورد.
چشم انداز دریا محور، رقابتهای منطقهای، امنیت دریایی، تاب آوری اقتصادی، زنجیره تامین جهانی- رویکردهای نو، سرمایهگذاری انسانی توانمند، نظامهای تامین مالی و سرمایهگذاری و زنجیره ارزش اقتصاد آبی، محورهای کلیدی این رویداد هستند.
ادامه دارد ....