شناسهٔ خبر: 76318554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کمبود فضاهای آموزشی از مهم‌ترین چالش‌های آموزش‌وپرورش زنجان - اکو

اقتصاد ایران: ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: کمبود فضاهای آموزشی و تجهیزات از مهم‌ترین چالش‌های جدی آموزش‌وپرورش است که رفع این مشکل باید در اولویت قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

ذبیح‌الله تاراسی امروز (سه‌شنبه ۲۵ آذر) در جلسه شورای آموزش‌وپرورش ایجرود با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش صرفاً یک فرآیند اداری نیست، اظهار کرد: هرآنچه جامعه در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده به آن نیاز دارد، باید امروز در آموزش‌وپرورش طراحی و اجرا شود و اگر به دنبال پایداری در مسیر توسعه هستیم، ناگزیر به داشتن نگاه ویژه و راهبردی به نظام تعلیم و تربیت هستیم.

 وی با اشاره به جایگاه شورای آموزش‌وپرورش، افزود: جلسات شورای آموزش‌وپرورش نشست‌های تشریفاتی یا صرفاً اداری نیست، بلکه نهادی اثرگذار در سیاست‌گذاری، پشتیبانی از نظام تحول و رفع موانع آموزش‌وپرورش است و زمانی اثربخش خواهد بود که مصوبات آن دقیق، زمان‌دار و همراه با تقسیم مسئولیت مشخص میان دستگاه‌ها باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با تأکید بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها، بیان کرد: اگر هر حوزه مسئولیت بخشی از کار را بپذیرد، بسیاری از موانع مزمن آموزش‌وپرورش قابل رفع خواهد بود؛ چه در مرکز استان و چه در شهرستان‌ها و مناطق کمتر برخوردار.

تاراسی با اشاره به رویکرد دولت چهاردهم، تصریح کرد: دولت چهاردهم و شخص رئیس‌جمهور توجه ویژه‌ای به آموزش‌وپرورش، عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت دارد و این نگاه، فرصت مهمی برای پیگیری مسائل فضاهای آموزشی، تجهیزات و کیفیت یاددهی و یادگیری ایجاد کرده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان کمبود فضاهای آموزشی و تجهیزات را از چالش‌های جدی دانست و گفت: انتظار داریم فرمانداری‌ها و کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها با نگاه حمایتی، پیگیر تأمین اعتبارات باشند تا در سال‌های آینده شاهد کاهش این مشکلات باشیم.

وی با تأکید بر نقش هنرستان‌ها در توسعه اشتغال و مهارت‌آموزی، افزود: تجهیز هنرستان‌ها نیازمند ورود جدی صنایع و استفاده هدفمند از اعتبارات شهرستانی است؛ چراکه هرچه دانش‌آموزان بیشتری جذب هنرستان‌ها شوند، زمینه کارآفرینی و اشتغال پایدار در شهرستان‌ها تقویت خواهد شد.

تاراسی در ادامه به برنامه‌های کیفیت‌بخشی آموزشی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح «توانا» در دوره ابتدایی، اجتماعات یادگیری معلمان، سفرهای یادگیری و برنامه‌های توانمندسازی حرفه‌ای معلمان در دوره متوسطه، از جمله اقداماتی است که با هدف ارتقای کیفیت آموزشی، به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار، دنبال می‌شود.

او تأکید کرد: رفع ضعف‌های پایه‌ای دانش‌آموزان در دوره ابتدایی، به‌ویژه در دروس اصلی، نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت تحصیلی آنان در مقاطع بالاتر دارد و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با قدردانی از همراهی مسئولان شهرستان ایجرود، خاطرنشان کرد: با هم‌افزایی، اعتمادسازی اجتماعی و مشارکت واقعی دستگاه‌ها و اولیا، می‌توان مسیر توسعه متوازن، عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت را هموار کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها: